Manglende admin-rettigheter

Diskusjon rundt Apples iMac

Manglende admin-rettigheter

Innleggav Jarik » tir 16.12.2014 21:39

Hei,

Jeg hadde problemer med min iMac 27", noe kernel panic greier, men greide til slutt å installere 10.7.5 på nytt. Men nå kan jeg ikke gjøre stort med systemet mer. Jeg kan logge inn i App Store, men når jeg prøver å oppgradere til Yosemite blir det spurt om administratornavn og passord, og her stopper det. Jeg har prøvd alt av navn og passord, men ingenting fungerer.

Det samme gjelder når jeg prøver å endre dato, tid og språk. Navn og passord jeg logget meg på med fungerer ikke, det gjorde det før systemet hadde en krasj.

Noen som vet om en måte å få adminrettigheter tilbake ?
medlem i 194 måneder
 

Re: Manglende admin-rettigheter

Innleggav Johnny Gleden » ons 17.12.2014 11:12

Hei

Titt her vedrørende det å resette passord
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4101
Husk....alltid backup først av alle dine viktige filer, om du ikke allerede har gjort det
medlem i 119 måneder
 

Re: Manglende admin-rettigheter

Innleggav Jarik » ons 17.12.2014 15:54

Jeg har re-satt passordet, og det funker å logge inn med. Men jeg får fremdeles ikke gjøre noen endringer som krever adminrettigheter.

Jeg har TimeMachine-backups men det lot seg ikke gjøre å bruke dem, men jeg kan hente ut individuelle filer så det skal gå greit.

Kan jeg 'hente adminrettigheten' fra TimeMachine ?
medlem i 194 måneder
 

Re: Manglende admin-rettigheter

Innleggav Superhai » ons 17.12.2014 22:16

Når du går inn på "Brukere og grupper" i Syystemvalg, står du inne som Admin der?
medlem i 131 måneder
 

Re: Manglende admin-rettigheter

Innleggav Jarik » tor 18.12.2014 20:50

Der står det Standard under min bruker.
Ellers er det en gjestebruker som det står Kun Deling under.

Edit:

Fikk det til. La til en ny admin konto, endret standard konto til admin og slettet den nyoprettete kontoen.
medlem i 194 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron