Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Diskusjon rundt Apples iMac

Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav sirJarl » tor 18.12.2014 21:48

Jeg har kjøpt meg en Allsop musmatte til Magic Mouse som er ganske så bra. Det jeg ikke tenkte på er at iMac er blitt widescreen.

Det som skjer er at musmatten dekker ikke hele skjermområdet og musen går utenfor musmatten hvis man ikke løfter den.

Har lest at Allsop har Widescreen musmatte.
Hvilken musmatte bruker dere til Magic Mouse?

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav HEFJELLS » fre 19.12.2014 0:05

musematte? Eg bruker Magic Mouse rett på skrivebordet. Det er laget av furu og lakket. Nå skal det også sies at eg bruker TrackPaden mest.
medlem i 163 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav sirJarl » fre 19.12.2014 0:39

HEFJELLS

Jeg har Magic Trackpad. Finner den ikke for øyeblikket. Den ble ryddet vekk når forrige iMac'en tok kvelden. Den må være på huset et sted, though.

Skrivbordet mitt er for glatt til Magic Mouse.

Jeg synes lærekurven er brattere på Magic Mouse og mindre presis enn Magic Trackpad.
Jeg skal mestre Magic Mouse :D

Hva synes du om Magic Mouse sammenlignet med Magic Trackpad?

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav HEFJELLS » fre 19.12.2014 1:02

Eg kan være enig med deg i at Magic Mouse (MM) kan være noe mer presis i bruken enn Trackpaden (TP), men til mitt bruk (surfing, bruke iPhoto, iTunes og Mail) så foretrekker eg TPen. Det kommer vel også litt an på hva man har vendt seg til også. Synes at eg ikke trenger å flytte hånden så mye med TPen. Men dette er min smak.
medlem i 163 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav sirJarl » lør 20.12.2014 22:50

HEFJELLS
Jeg skrev at jeg synes Magic Trackpad er mer presis enn Magic Mouse 8-)
Nå mangler jeg som sagt litt space på musmatten til Magic Mouse siden den burde vært Widescreen. Jeg må nok finne frem min Magic Trackpad i tillegg for mer presist arbeid.

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav HEFJELLS » søn 21.12.2014 19:01

Eg beklager så mye at eg leste innlegget ditt med lukkede øyne :) Likevel synes eg at Magic Mouse er mer nøyaktig enn Trackpad. Som eksempel: Skal eg svare på en spørreundersøkelse foretrekker eg MM.
medlem i 163 måneder
 

Re: Magic Mouse musmatte til iMac 27"

Innleggav sirJarl » søn 21.12.2014 20:29

HEFJELLS
Magic Mouse musmatte problemet ble løst med at jeg satt opp markørhastigheten på 7.

Nå dekker MM hele widescreen skjermen uten problemer med at jeg kun bruker den vanlige Allsop musmatten. MM føles mye bedre i bruk. Hopper ikke av matten eller kobler seg ut.

Jeg har aktivert alle funksjonene som er på Magic Mouse og synes den er helt rå å bruke.

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron