iMac med Retina 5K-skjerm

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav sirJarl » lør 20.12.2014 23:09

Er dere fornøyd med deres iMac med Retina 5K-skjerm?
Hvilken konfigurasjoner har dere og hva bruker dere den til?

Mitt bruk er surfing, kontor, musikk produsering, fotoredigering og kreativt arbeid.

Jeg synes det er en arbeidshest uten like når den først fungerer og jeg har standard konfigurasjon. Jeg har møtt på noen problemer som at skjermen har blinket og problemer med iPhoto. Magic Mouse har koblet seg ut og automatisk koblet seg på igjen etter en stund.

Aperture har virket uten problemer på denne maskinen.

Jeg har lurt på om noen av disse problemene kan ha med at skjermen krever mer kraft siden den er 5K?

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav Orfeus » søn 21.12.2014 1:36

Har problem :-/ med 20 k

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav sirJarl » søn 21.12.2014 20:33

Orfeus

Da lever du i fremtiden jeg lever i nåtid og må ta til takke med 5K :bitchin:

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav Grohl » man 22.12.2014 10:00

Tipper han henviser til prisen ;)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav s.b.h » man 22.12.2014 10:35

Blinker hele skjermen av/på eller slik som her: https://www.youtube.com/watch?v=LxntNuT_f04?
I dette tilfelle løste det seg med en reset av PRAM, men det kan jo være noe annet i ditt tilfelle.

/s
medlem i 184 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav sirJarl » tir 23.12.2014 21:34

Grohl
Er sikkert prisen. Jeg som ikke var våken når jeg leste det :-P
20K er jo ikke umulig i fremtiden 8-)

s.b.h
Det minnet om det som er på YT videoen. Bare at hos meg blinket skjermen konstant. Jeg hadde manger faner åpen og noen programmer i drift. Jeg klarte å få omstart på maskinen og etter det virket den helt fint igjen. Skjer det igjen kan jeg prøve å ta reset av PRAM

Edit
Nå har jeg tatt reset på PRAM og kjørt Apple Diagnostics og ingen problemer ble funnet.
Da blir det Aperture resten av kvelden :-!

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav Orfeus » ons 24.12.2014 20:36

Grohl skrev:Tipper han henviser til prisen ;)

Riktig, beklager min forvirende innlegg. Kjøpte meg MBP 15 retina i 013 so er rett og slett ikke aktuelt for meg nytt kjøp på kr 23 000 +/-. Men hvilken konge maskin er Imac retina?!
Håper at det blir snart nye retina displays i butikk :-P .Noen som hørte ryktet?
Hvis mulig det er lurt å la være kjøp av 1-te gen. Mac. De har altid vært med barne sykdomer.

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav sirJarl » tor 25.12.2014 15:56

Orfeus
Jeg tenkte alltid noe problemer med 1G. Jeg trengte virkelig en iMac igjen siden jeg har vært uten en siden april og jeg hadde bestemt meg for å kjøpe når ny modell kom.

Jeg har base konfigurasjonen. Det meste jeg har hatt prosessoren oppi er 30 %
Da hadde jeg mange programmer oppe på engang og en haug med faner på Safari.

I tillegg var det mer RAM ledig til bruk.
Har ikke opplevd at viften har slått seg på heller.

Jeg vil si den er konge til å se film på den har bra høytalere og når du ser 4K materiale blir du garantert imponert.

Å redigere bilder på den er en drøm siden man ser alle detaljer og farger helt tydelig.
Jeg vil si at alle programmer blir bedre å bruke pga av skjermen og jeg gleder meg til å ta den skikkelig i bruk til musikk programmer.

Jeg tenkte på i7 prossesor og mer RAM når jeg skulle kjøpe den. Men det koster og hva er vitsen når den er en arbeidshest rett fra base modellen til mitt bruk.

Jeg tror det blir overkill for mange så lenge man ikke har avansert kalkuleringer som må regnes ut og bruksområdet er hovedsaklig spill.

Barnesykdommene jeg opplevde i begynnelsen har jeg ikke hatt problemer med etter jeg tok reset på PRAM. Alt var i orden etter Apple Diagnostics testen.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med min iMac med Retina 5K-skjerm og angrer ikke et sekund. Den kan virkelig anbefales :D

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav Orfeus » fre 26.12.2014 10:35

Er overbevist at du er kjempe fornøyd, ønsker selv dene majestiske, Imac men.....$$. Bra også at du har kald hode ang. opgradering, mange som unødvendig lager ekstra juleaften til salgs konsulenter hos komplett.no. 8 gb ram holder massevis en gud stund fremover og cpu for man aldrig på 100 %. Kjører selv Logic/Lighroom i timevis med I7 2.3 og det er ingen tegn på overbelastning. Den bør holde med factory specs :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav s.b.h » fre 26.12.2014 12:35

Jeg hadde nylig det berømmelige GPU problemet på min MBP17 2011.
http://9to5mac.com/2014/10/17/2011-macb ... ignatures/

Apple Diagnostics fant ingen problemer men når jeg kom inn i OSX derimot fikk jeg av og til melding om feil på grafikkort i tillegg til store problemer med grafikken seff.
Leverte den inn på Eplehuset og de byttet på garanti :-D

Ville ikke stolt 100% på den diagnosen, men hvis du ikke har noen visuelle problemer er vel forhåpentligvis alt ok. :-P
medlem i 184 måneder
 

Re: iMac med Retina 5K-skjerm

Innleggav sirJarl » lør 27.12.2014 23:33

s.b.h
Jeg har ikke hatt mer problemer nå. Alt virker som det skal, foreløpig i alle fall 8-)

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]