"Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Diskusjon rundt Apples iMac

"Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav dakri » ons 24.12.2014 12:43

Jeg har en iMac 27" fra rundt 2011/2012 (med tykk skjerm).

En og annen gang har den i den siste tiden "blafret" med lyset på skjermen, uten at jeg har tenkt noe videre over det. Her om dagen ble plutselig venstre side av skjermen merkbart mørkere enn den høyre (men stadig fullt ut lesbar og synlig - bare svakere lys). Ble så bra igjen - men det har skjedd 4-5 ganger på like mange dager nå.....

Er dette et kjent "tretthets-fenomen" på en "eldre" iMac? Er dette noe som repareres på hvis jeg leverer den på service? Noen idé om pris på et sånt inngrep? For det er vel neppe noen innstillinger man kan gjøre selv....?!!

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav jerry.c.bush » ons 24.12.2014 12:47

Høres jo ut som om LCD panelet sliter på ett eller annet vis ja. Det kan være så enkelt som en løs ledning/kontakt, men det er ikke så lett å si før en sjekk av maskinen.
Jeg ville tatt den med til doktoren for en analyse. Dette kan jo være en reklamasjonssak om det ikke er noen ytre påkjenninger som har gjort at den har fått denne feilen.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav Rinol » søn 11.01.2015 22:24

Høres ut som du har litt av samme problem som meg?

Den toner ned og skrur seg opp men hele skjermen gjøre det og er gjevn.
medlem i 147 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav lazyjacket » søn 11.01.2015 22:42

Kjør reklamasjon.

Vært mye ymse på LCD-ene på iMacs med tykkskjerm, og med Radeon/AMD kort.
medlem i 133 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav Rinol » søn 11.01.2015 23:06

Fant denne linken så da burde det ordne seg http://support.apple.com/no-no/TS5167
medlem i 147 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav MacFresh » søn 18.01.2015 11:34

Var innom den linken der, Rinol. Men, selv om denne iMac er kjøpt sommeren 2011 og således er korrekt, så har jeg AMD Radeon HD 6770M 512 MB, ikke 6970 som i linken.

Problemene oppstod i dag. Hva slags program må jeg bruke for å legge ved bilder her?
medlem i 155 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav jerry.c.bush » søn 18.01.2015 18:24

@MacFresh: Du trenger ikke noe program for å legge opp bilder.
Gå til www.bildr.no og legg opp bildet der. Kopier og legg inn den midterste linken her.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav MacFresh » søn 18.01.2015 22:58

Takker, prøver et bilde da

[img][img]http://bildr.no/thumb/WDFsZURq.jpeg[/img][/img]

EDIT: Ser dette bare ble en lenke, men jeg får feilmelding på alt annet jeg prøver på.
medlem i 155 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav jerry.c.bush » man 19.01.2015 9:54

MacFresh skrev:EDIT: Ser dette bare ble en lenke, men jeg får feilmelding på alt annet jeg prøver på.


Det er riktig, men du limer bare inn den midterste linken, du trenger ikke klikke på Img knappen og legge det inn mellom den.

Men jeg ser at når jeg forsøkte legge inn link her nå så fikk jeg feilmelding også, så det kan være noe feil med tjenesten.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav MacFresh » man 19.01.2015 12:12

Stemmer, da er det noe feil ja. Og dette er eneste muligheten for å legge inn bilder her? Det er vel ikke særlig optimalt, vel...
medlem i 155 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav jerry.c.bush » man 19.01.2015 16:53

Det finnes sikkert flere måter å legge inn bilder på, men det er den enste jeg har brukt, og den har fungert bra inntil nå.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: "Blafring" på skjermen, og "skjev belysning"..

Innleggav MacFresh » ons 21.01.2015 22:42

Drit i bilder, da. Men etter dagens restart fikk jeg opp melding om grafikkproblemer. Rapport er sendt Apple, men det hjelper vel neppe meg.

Det vi hadde på Windows, det med å reinnstallere drivere etc for grafikkortet, finnes noe tilsvarende på iMac?
medlem i 155 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]