iMac late 2009

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac late 2009

Innleggav gostraat » ons 11.02.2015 9:36

Jeg vurderer å kjøpe en iMac 27" 3,06 fra late 2009, men er litt usikker på den rett og slett er for gammel. Hva tenker folk? Maskinen skal brukes til tekstbehandling, multimedia, samt litt foto- og videoredigering for hjemmebruk.

Selger opplyser at den er blitt litt treg etter installering av Yosemite, men ellers i god stand.

Hva bør jeg ev betale for en slik maskin?

Håper noen tar seg tid til å gi meg noen råd. Skal hente den i ettermiddag om jeg klarer å bestemme meg.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iMac late 2009

Innleggav Nikolay » ons 11.02.2015 10:31

om du setter inn en SSD i maskina vil nok yosemite fly ganske bra, og maskina vil holde fint til den bruken du skal ha det til. skjermen er verdt mye penger alene, men jeg ville ikke betalt så alt for mye.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: iMac late 2009

Innleggav gostraat » ons 11.02.2015 11:29

Hei, og takk for svar,

Hva tenker du kan være fornuftig pris?

EDIT: det ble ikke handel. iMacen hadde når jeg så nærmere på den issues med skjermen. Den hadde flere felter hvor det så ut til at bildet var brent fast i skjermen. Ikke så lett oppdage med en gang, men helt tydlig ved lys bakgrunn. Nå ser jeg heller etter en nyere modell.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iMac late 2009

Innleggav Nikolay » tor 12.02.2015 20:04

Hvis jeg så etter maskin ville jeg gått for den siste iMacen med platespiller. Alt før det er for gammelt, og alt etter det er umulig å bytte noe som helst på.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]