iMacs og HP Color Laserjet CP5225

Diskusjon rundt Apples iMac

iMacs og HP Color Laserjet CP5225

Innleggav datanerden » fre 22.05.2015 10:54

Hei.
Vi har 5 iMacs som skal dele en HP Color Laserjet CP5225 skriver. Skriveren skal kunne kobles til trådløst, men siden det er iMacs så er dette neppe tilfelle utifra nettside: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/publ ... -c03800910

Det ser ut som USB og kablet nett er det eneste som vil virke.

Apple Software Update 1,2 har vel den riktige porgramvaren, ser det ut som. Nå har jeg aldri koblet printere til iMacs før så det blir en ny erfaring.

Kan adgangen begrenses i printeren til kun dei 5 iMac sine MAC-adresser eller må man joine domene nettverket (Windows) og begrense adganget derfra.

Har noen koblet seg til trådløse HP-skrivere med iMacs før? Si ifra isåfall og fortell hvordan Dere fikk det til. :-D
medlem i 107 måneder
 

Re: iMacs og HP Color Laserjet CP5225

Innleggav Helge Hafstad » fre 22.05.2015 11:02

Har noen koblet seg til trådløse HP-skrivere med iMacs før? Si ifra isåfall og fortell hvordan Dere fikk det til.


Vi har en HP Laserjet Pro 400 som står koblet med nettverkskabel på en Airport Extreme. Da kan alle i huset skrive ut trådløst. Det trådløse nettet på HP-skriveren foretrekker jeg å slå av, men det kommer irriterende nok på etter hver eneste omstart (på skriveren).

Min erfaring med trådløst nett på HP er ikke av de gode. Ser også at der nevnes en del konflikter med HP og trådløse nett på - eh....nettet....:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron