Problemer med tastatur/mus på iMac 2011

Diskusjon rundt Apples iMac

Problemer med tastatur/mus på iMac 2011

Innleggav bkmo » ons 17.06.2015 21:15

Hei :)

De siste dagene har jeg opplevd å få problemer med iMac'en min, mer spesifikt det trådløse tastaturet. Det varierer veldig men ganske ofte oppfører den seg som om jeg holder inne shift-tasten, og hvis jeg trykker på f.eks. volumtastene, har den tasten en helt annen funksjon (viser skrivebordet, dashboard, osv). Noen ganger kommer det også sånn plingelyd, og bakovertast fungerer ikke. Jeg fikk også beskjed om at batterinivået var lavt selv om det sto 67%, så jeg byttet batterier men det hjalp ikke. Restart hjelper ikke, heller ikke å koble fra bluetooth.

Jeg forsøkte å se hva som var problemet med å gå til innstillinger for tastatur for å få opp det tastaturverktøyet der man kan se hvilke taster som trykkes på, og ganske sporadisk blir cmd, shift og fn trykket inn. Knappene sitter ikke fast.

Kan også nevne at problemet med tastaturet skjer som oftest med en gang maskinen skrus på, for jeg får feil passord flere ganger når jeg skal logge meg inn, og den startet i sikker modus plutselig i går.

Nå mens jeg skriver dette har jeg fjernet utallige <er, for denne tasten har plutselig ogs<å begynt å slå< inn... s<om dere s<er. Nesten bare når jeg trykker på s<-tas<ten, s<er det ut som?

Jeg opplever også at musa setter seg fast slik at jeg kun kan høyreklikke og ingenting annet.

Noen som har tips?
medlem i 138 måneder
 

Re: Problemer med tastatur/mus på iMac 2011

Innleggav Morse » tor 18.06.2015 7:31

Prøv med et annet tastatur, gjerne et kablet et, hvis du har tilgang til et slikt. Så får vi fokus på mistenkte...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Problemer med tastatur/mus på iMac 2011

Innleggav Halion51 » tor 18.06.2015 8:58

Jeg har et kablet tastatur jeg ønsker å selge, den modellen med ekstra tall på h/ side. Byttet ut mitt trådløse med ett som dette og da virket det med en gang. Bare si ifra dersom du er interessert.

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron