Fungerer ikke mot skriver

Diskusjon rundt Apples iMac

Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Tiks01 » tir 03.11.2015 8:16

Jeg har startet opp min nye iMac, og er kjempe fornøyd. Problemet mitt er at jeg ikke får skrevet ut det jeg skal på min Canon skriver. Får en feilmelding om at programvaren på skriveren ikke er riktig. Prøvde å trykke meg litt rundt, og plutselig så så det ut til å fungere. Men når jeg trykker "skriv ut", så bare forsvinner det, og ingenting skjer på skriveren. Den står også som inaktiv når jeg ser på skriver i systemvalg. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
medlem i 141 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Grubasek » tir 03.11.2015 9:27

Sjekk om det finnes oppdateringer i App Store. Hvis ikke må du sjekke på Canon.no
Programvaren som følger med skriveren er ofte for gammel.

Ellers ville det vært fint om du sa hvilken skrivermodell du har. ;)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Tiks01 » tir 03.11.2015 9:57

Jeg har en Canon MP610. Hvordan oppdaterer jeg skriveren? Står kanskje på Canon sine sider?
medlem i 141 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Grubasek » tir 03.11.2015 10:06

Hvis du har OS X Yosemite eller OS X El Capitan må jeg skuffe deg; her er hva som står på Canon Norge's supportsider:

Sitat:
Dette produktet er ikke kompatibelt med det valgte operativsystemet, og ingen drivere blir gjort tilgjengelig. Vurder å oppgradere enten produktet eller operativsystemet til en støttet modell eller versjon. Hvis du ønsker å oppgradere produktet, kan du være interessert i se på vår tilbakebetalingsside, hvor du finner kampanjer og tilbud på nye produkter. Du kan også velge et annet operativsystem for å vise støtten som er tilgjengelig for dette produktet.
Sitat slutt.

Sjekk også på App Store om det finnes noen oppdateringer der.

Edit:
Du kan bruke en MP560-driver, men da får du ikke blekk-info.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Tiks01 » tir 03.11.2015 11:08

Uff, sånn kan det gå.. Har akkurat kjøpt nytt blekk også. Da blir det innkjøp av ny skriver. Jeg har OS X El Capitan. Kan dere anbefale en bra skriver? Skal ikke brukes veldig mye. Vanlig hjemmebruk.
medlem i 141 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav T.B.Hansen » tir 03.11.2015 14:00

Canon har i årevis vært verstinger når det gjelder dårlig Mac-støtte.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Tiks01 » tir 03.11.2015 14:27

Det blir ihvertfall ikke en ny Canon skriver på meg da..
medlem i 141 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Superhai » tir 03.11.2015 15:18

Ikke bare er de elendig på drivere, de legger inn unødvendige sperrer på en del drivere når du prøver å installere på nyere OS. Jeg har en Canon-skriver hvor driveren fungerer i 10.10, men jeg må installere den i 10.9.
medlem i 132 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Grubasek » tir 03.11.2015 15:25

Jeg kan anbefale den jeg har, og har brukt i flere år: HP Deskjet 3520. Billig i innkjøp og relativt billig i drift. Har fungert perfekt i alle OS X-versjoner jeg har hatt de siste årene, både med USB-kabel og trådløst. :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav peermac » ons 04.11.2015 4:55

Jeg har iMac 27" som kjører OS X El Capitan versjon 10.11.1 og jeg bruker en Epson WF-2660 og det funker som bare det, både med kabel og trådløst!
Anbefales.
medlem i 196 måneder
 

Re: Fungerer ikke mot skriver

Innleggav Tiks01 » tor 05.11.2015 21:53

Takk for tips :-) Det ble en HP skriver fra Apple Store på meg. Fungerer som bare det.
medlem i 141 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron