Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Diskusjon rundt Apples iMac

Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav baiaz » man 16.11.2015 22:29

Jeg har en iMac fra sent 2012 og har tidligere prøvd å oppdatere mitt grafikk kort.

Jeg har ikke noe eget ikon i system preferences og når jeg har lastet ned og prøvd å oppdatere så får jeg ikke dette til. Men finnes det mulighet for å oppdatere denne macen???? og hvordan gjør jeg det????

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav Tarkus » tir 17.11.2015 18:33

Sliter litt med å forstå hva du mener her....

Oppdatere grafikkortet? De eneste drivere til grafikk-kortet er inkludert i operativsystemet. Det er ikke noe du kan klusse med selv der.
Dersom du har siste systemoppdatering (10.11.1) er dette så oppdatert som det kan bli.
Dette er måten Mac'en blir oppdatert på, annet finnes ikke - dersom du mener software-oppdatering.

Hva er det du har lastet ned (og fra hvor) og prøvd å oppdatere (hvordan gjorde du dette)?

-------
Det eneste unntaket fra dette er dersom du kjører Windows på Mac'en, via Boot Camp. Da er det (kanskje) mulig å oppdatere driverne for det grafikkortet (fra ATI) som sitter i iMac'en, hvordan du gjør dette er litt forskjellig etter hvilket kort som sitter i den. Jeg har ikke lest om at det har noen som helst effekt å oppdatere drivene, og det vil ikke være noen forskjell på hvordan maskinen virker under Mac OS med nyere Win-drivere i forhold til den som er inkludert i Boot Camp.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav tiddylicious » ons 18.11.2015 10:41

Høres ut som du har lastet ned noe spamware til maskinen. Alle drivere på OS X kommer gjennom OS / software update.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav Morse » ons 18.11.2015 16:12

Hva er egentlig problemet ditt, baiaz? Hva er det som du synes ikke virker som det skal?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav ggt667 » ons 18.11.2015 22:45

baiaz skrev:Jeg har en iMac fra sent 2012 og har tidligere prøvd å oppdatere mitt grafikk kort.

Jeg har ikke noe eget ikon i system preferences og når jeg har lastet ned og prøvd å oppdatere så får jeg ikke dette til. Men finnes det mulighet for å oppdatere denne macen???? og hvordan gjør jeg det????
Hvilket grafikkkort?
Hvilken driver?

Jeg oppgraderte min MacPro 2008 med et Asus STRIX 960 og det ble en helt ny maskin.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav Tarkus » ons 18.11.2015 23:48

@ggt667: nå har trådstarter en iMac fra 2012 - og det er ikke mulig å bytte grafikkortet i en iMac.

Hva du har gjort i en MacPro - som er en totalt forskjellig maskin på omtrent alle måter - blir derfor helt irrelevant her.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav ggt667 » tor 19.11.2015 3:06

OK, kjenner ikke til den iMacen, men vet at andre iMacer faktisk kan oppgradere skjermkort, muligens kun om det var 2 modeller og den ene kom med et lumpen skjermkort, at man da muligens kan kjøpe det andre skjermkortet til den samme iMacen.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hvordan oppgraderer jeg grafikk kortet

Innleggav Tarkus » tor 19.11.2015 3:36

@ggt667: Hvilke iMac'er er det man kan oppdatere skjermkortet på?

Noen iMac'er selges i 2 (eller flere) versjoner, med et sløvt grafikkort eller et litt mindre sløvt grafikkort, og med 2 eller 4 GB VRAM tror jeg. (For et par år siden var det 512MB eller 1 GB VRAM som var alternativene).

En iMac fra (sent) 2012 har et av disse 2 kortene:
2,9 GHz NVIDIA GeForce GTX 660M-grafikkprosessor med 512 MB GDDR5-hukommelse
3,2 GHz NVIDIA GeForce GTX 675MX-grafikkprosessor med 1 GB GDDR5-hukommelse

Begge er "laptop"-versjoner av hurtigere grafikkort - noe som du kan se av M'en i navnet.
Dette er ikke noe "kort" som kan byttes eller oppgraderes i ettertid, det er loddet fast på motherboardet.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron