Installere OS X på iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Installere OS X på iMac

Innleggav kbm87 » man 23.11.2015 23:08

Har overtatt en iMac, hvor alt nå er slettet. Skal installere OS X Yosemite på nytt. Når jeg skal logge meg på med Apple ID for å laste ned programvare får jeg opp følgende beskjed: "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere."

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å komme videre i installeringen? (Og ja.. Jeg har "prøvd igjen senere".. Mange ganger :P)
medlem i 100 måneder
 

Re: Installere OS X på iMac

Innleggav Valotunk » man 23.11.2015 23:31

Yosemite er "erstattet" av nye El Capitan.

Nøyaktig hvor langt i installasjonsprosessen kommer du?
Hvilken iMac er det snakk om?
Hvilken fremgangsmåte bruker du?
Hvilken programvare er det som ikke er tilgjengelig?
medlem i 198 måneder
 

Re: Installere OS X på iMac

Innleggav ch_knapp » man 23.11.2015 23:45

Apple ID-en du bruker må ha kjøpt OS X Yosemite (gratis) for at det skal fungere. Du kan sjekke dette ved å logge på Mac App Store på en annen Mac, og se under "Kjøp."

Hvis ikke du finner den der, kan du enten ta kontakt med Apple Support, eller la noen som har Yosemite logge seg på under første installasjon av iMacen. (Det er uansett gratis)

Hvis Macen er ny nok kan du eventuelt kjøpe El Capitan (gratis) for å bruke den. Så kan du reinstallere ved hjelp av NetBoot (https://support.apple.com/en-ca/HT201314).

Poenget er uansett at under installasjon må du oppgi en Apple ID, og den da leter etter OS X Yosemite registrert på den Apple ID-en du logger på med.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron