Airplay på imac 2010 mod

Diskusjon rundt Apples iMac

Airplay på imac 2010 mod

Innleggav bebe12 » tir 12.01.2016 0:00

Hei.

Jeg har en imac 2010 model og nyeste apple tv 4.

Jeg vet at denne modellen egentlig ikke støtter airplay, men noen som vet om et bra tredjeparts programvare som gjør dette mulig? :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Airplay på imac 2010 mod

Innleggav normick » tir 12.01.2016 0:47

Airparrot 2 funket greit sist jeg testet det.

http://www.airsquirrels.com/airparrot/

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Airplay på imac 2010 mod

Innleggav Halion51 » tir 12.01.2016 8:34

Hei, jeg må fortelle om noe helt merkelig...... også jeg fikk beskjed om at min iMac var for gammel (mid 2010) den gang airplay ble muliggjort. Jeg ble ganske skuffet over dette, men gjorda da som det som her er foreslått, Air parrot ble installert, og den har fungert ganske greit i mangel av noe annet..... Så så jeg dette innlegget her for et par dager siden og tenkte vel ikke mer over det før jeg igjen åpnet min iTunes, og der, hold dere fast, under nedtrekkspila hvor jeg kan velge høytalere stod det plutselig air play! Jeg aktiverte den og gikk inn i stua, slo på TV'n og vips, filmen jeg hadde startet på iMacen rullet og gikk på TV'n.....!! Dagen etter (i dag) tenkte jeg, "har jeg drømt dette?" Så jeg gjorde samme prosessen, startet fra der jeg kunne velge høytalere, og etter 2 forsøk så dukket air play opp igjen. Ny film ble startet, TV'n slått på.... og det virker nå også. Jeg hadde altså ikke drømt. Dersom noen reagerer på at jeg sier jeg gjorde to forsøk, så var det akkurat det jeg gjorde fordi ved første forsøk så kom det bare opp at det var hvilke høytalere som skulle/kunne velges.... er nå usikker om dett skyldes den vanlige "morgentåken" eller ikke, men det er nå ihvertfall slik det har blitt opplevd. Så mitt spørsmål blir da; har det skjedd noen endringer ved de siste oppdateringene som har gått "under Radaren" eller? Fint om noen kan bidra her eller som kan bekrefte denne opplevelsen... Venter spent på svar....;-)

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 


Re: Airplay på imac 2010 mod

Innleggav Halion51 » tir 12.01.2016 23:41

Takk for linkene. Jeg ser at Air Parrot er programmet som blir foreslått, og det er det jeg også har brukt. Har forsøkt å Google litt for å sjekke om andre har opplevd det samme som meg men finner ingenting, ei heller noe om dette skulle ha blitt mulig... For ordens skyld vil jeg opplyse om at jeg har AppleTV 2. En annen ting jeg vil nevne er at det er veldig ustabilt. Måtte gå inn å restarte forbindelsen mange ganger..... Uansett, takk igjen for linkene ;-)

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron