iMac'en slår seg av ved oppstart!

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac'en slår seg av ved oppstart!

Innleggav KapteinKrisa » søn 24.01.2016 20:02

Hei,

Akkurat nå sitter jeg med et kjempestort problem. Tidligere i dag slo jeg av iMacen min ved å holde start-knappen inne. Den hadde hengt seg litt opp, så jeg skrudde den av i farta før jeg skulle dra hjemmefra.
Når jeg kom hjem nå, så ville ikke iMacen slå seg ordentlig på. Den starter opp, og Apple-ikonet og loading baren dukker opp. Men når den når halvveis i loadingen, så slår iMacen seg av.

Jeg har sjekket strømtilkoblingen, men det hjelper ikke uansett hva jeg gjør. Jeg har også prøvd å holde inne shift-knappen ved oppstart, men det hjelper heller ikke. iMacen slår seg bare av.

Er det flere ting jeg kan prøve? Jeg er litt småbekymret, siden jeg har masse bilder på iMacen, så jeg gjerne skulle ha lagt over på ekstern harddisk. Noen som vet hva årsaken til dette eventuelt kan være? Og noen som har opplevd det samme?
medlem i 126 måneder
 

Re: iMac'en slår seg av ved oppstart!

Innleggav Morse » søn 24.01.2016 23:43

Hvilken modell er dette? Og hvor er back-up´en din, om jeg tør spørre? Med dagens latterlig lave priser på eksterne disker finnes det ingen unnskyldning lenger...

Uansett, koble fra alt av eksternt utstyr (unntatt tastatur/mus), og prøv med å resette SMC: https://support.apple.com/no-no/HT201295

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: iMac'en slår seg av ved oppstart!

Innleggav Morse » man 25.01.2016 23:52

Underwhelming response...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]