DVD BLUE RAY

Diskusjon rundt Apples iMac

DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » ons 27.01.2016 20:28

Hei,
Kan man rippe blue ray på iMac 27 og viss man kan hvilket program brukes?
Mvh
Ivar
medlem i 99 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Valotunk » ons 27.01.2016 20:45

Ja, det går fint med en ekstern Blu-Ray spiller og f.eks. programmet MakeMKV.
medlem i 198 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » ons 27.01.2016 21:19

Takk :)
Anbefaling til en billig helt ok spiller jeg kan kjøpe i Norge eller kanskje på ebay?
Link?
medlem i 99 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Valotunk » ons 27.01.2016 21:41

Selv bruker jeg denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2539300

Noe billigere som fungerer finner du neppe. Ikke engang på ebay.
medlem i 198 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » tir 02.02.2016 17:28

Har du Valotunk eller noen andre en link til hvor jeg laster ned drivere til denne spilleren også ?
medlem i 99 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Grubasek » tir 02.02.2016 18:20

Det er jo en vanlig USB 2.0 spiller/brenner. Den skal vel gå rett inn i Finder, eller?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Valotunk » ons 03.02.2016 11:17

Jepp, den trenger ingen driver.
medlem i 198 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » lør 13.02.2016 22:27

Nytt spm fra idioten :) Har fått samsung blue ray spilleren, rippet blues brothers filmen, den ble på over 40 gb, hva gjør jeg galt, igjen ? Noe som må fikses på innstillinger ?
Takk igjen for svar fra dere som gidder og svare en tulling som meg :)
Ha en super helg

Ivar
medlem i 99 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Valotunk » lør 13.02.2016 23:16

Hvilket program benyttet du til å rippe? Og hvilken filtype endte du opp med? :)

Kan tyde på at du har rippet hele plata uten noen som helst form for komprimering, med alt av menyer, lydspor, undertekster osv.

Prøv å kjør filen gjennom Handbrake og se hvordan den ender opp da. Det kan ta noe tid alt etter hvor kraftig maskin du benytter...
medlem i 198 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Morse » søn 14.02.2016 0:14

There´s a new kid on the block: http://software.charliemonroe.net/permute/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Valotunk » søn 14.02.2016 0:50

Har du prøvd denne, Morse?

Noe bedre enn gratis og altspisende Handbrake? :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » søn 14.02.2016 11:02

Bruker MakeMKV, spiller av i VLC, aner ikke hvilket format men skal se om jeg klarer og finne det ut, så klok som jeg er ;) Tog dere an ? :=) Igjen, tusen takk for at dere gidder, setter stor pris på det !!
Ivar
medlem i 99 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav Morse » søn 14.02.2016 12:36

Me tog an! :-) Her er det rett og slett bare å prøve litt her og litt der, når det faller seg slik. Som Valotunk sier er Handbrake altetende og en traust og solid gratis følgesvenn, men mange har allergi mot å studere innstilingsmuligheter. Ytterst få programmer passer absolutt alle hundre prosent. Eksempelvis har jeg en venninne som er så kunstnerisk at det er under hennes verdighet å lese mer enn én linje av det som står i en bruksanvisning. På den annen side er hun så hyggelig (og vakker) at det er umulig å bli sint på henne. (Hei, var ikke det diskriminerende sagt eller noe, tro? Håper det!).

Så jeg har prøvd litt med nynye Permute http://software.charliemonroe.net/permute/ fra samme mannen som har laget Downie, og ut fra det lille jeg har rukket å teste, liker jeg det jeg ser. Raskere enn Handbrake på et par side-om-side-tester, mindre forvirrende (for noen) innstillinger, og som ovennenvnte eksentriske venninne sier, med gratis prøve og prisen av etpar kopper latte hvis du vil kjøpe, så er det vel ikke så mye som kan bidra til verdens undergang...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: DVD BLUE RAY

Innleggav IvarB1974 » søn 14.02.2016 22:08

Takker hjertligst for svarene deres, jeg får se hva jeg kan få til, kommer sikkert tilbake med mer spm om ikke så lenge :)
medlem i 99 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]