Imac 27 Retina er svart?

Diskusjon rundt Apples iMac

Imac 27 Retina er svart?

Innleggav andycap85 » fre 12.02.2016 13:18

Hei.

Jeg lurer på om det er noen mac eksperter eller andre som har forslag til meg hva problemet med min relativt nye iMac. Den er kun 4.mnd gammel.

Når jeg går fra maskinen, og den etterhvert skrur seg i dvale. Hvertfall skjermen er svart, men hører at maskinen er i gang. Så vil den ikke skru på skjermen. Uansett hvem tast på tastatur eller mus jeg bruker. Eneste måten er å holde knappen bak inne til jeg hører den skrur seg av, for så og slå den på igjen. Da kommer den på med en gang.

Men da får jeg jo melding om at maskinen har skrudd seg av ved en feil:(

Prøvd å sjekket innstillinger, men er det noe jeg har oversett? Som det er lurt å prøve?

Er stress å ta den med til butikken for å reklamere på den.
medlem i 177 måneder
 

Re: Imac 27 Retina er svart?

Innleggav Selbo » fre 12.02.2016 19:07

Jeg hadde nok tatt en tur til butikken, eller ringt apple support. Den skal helt klart ikke være sånn, sjekk innstillinger i strømsparing. Kansje det er noe du kan gjøre der.
Men en slik dyr maskin er det vel verdt å stresse med å ta med til butikken, hvis ikke kan jeg godt overta den :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 141 måneder
 

Re: Imac 27 Retina er svart?

Innleggav Morse » lør 13.02.2016 1:03

Gå først og fremst igjennom denne: https://support.apple.com/en-us/HT204760

Se spesielt på avsnittet "If the previous steps don't work". La oss få høre hvordan det går! :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Imac 27 Retina er svart?

Innleggav andycap85 » søn 14.02.2016 17:38

Selbo: Jeg blir jo nødt til å ta den til butikken snart, om jeg ikke finner ut av det. men tenkte kanskje noen dyktige her har hatt samme problem og vet råd. Kanskje det er noe innstilling jeg har satt feil.

Så fint om noen har råd:D
medlem i 177 måneder
 

Re: Imac 27 Retina er svart?

Innleggav Morse » søn 14.02.2016 18:03


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]