Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Diskusjon rundt Apples iMac

Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav cartman18 » man 16.05.2016 22:27

Hei. Jeg er ganske ny på iMac og trenger hjelp til følgende: Etter at jeg oppdaterte Mac'en i dag og den skulle restarte er det bare sort skjerm der det blinkes mellom apple-ikon og hvit sirkel med strek igjennom (vet ikke hva ikonet heter) midt på skjermen. Noen som kan hjelpe?
medlem i 177 måneder
 

Re: Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav Morse » man 16.05.2016 22:46

Først og fremst: Hva slags maskin har du, og hva har du oppdatert fra/til?

Mens vi venter på svar: Koble fra alt ekstrautstyr så som harddisker, printer, minnepinner osv. (Men ikke nettverkskabelen). Er det en stasjonær maskin, la tastatur og mus være plugget inn. Prøv så en omstart mens du holder nede shift-tasten. Fortell hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav cartman18 » man 16.05.2016 23:57

Hei. Takk for svar! Jeg har denne modellen: IMAC 27"/3.3QC/M290, ny i fjor. Usikker på hvilken oppdatering jeg tok, men den var synlig i dag, oppdaterer alltid når jeg får beskjed om det, tror det var en liten oppdatering, stod noe om sikkerhet. Alt av tastatur, mus, nettverk og printer er koblet til trådløst.

Prøvde å starte på nytt og holde inn shift, men samme feil kommer. Når jeg slår på Mac-en kommer vanlig start-lyd, så går bilde i sort med feilmelding nevnt ovenfor.
medlem i 177 måneder
 

Re: Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav Morse » tir 17.05.2016 1:20

Med trådløst tastatur hjelper det ikke å holde inne shift (eller noen andre taster) ved oppstart, da maskinen ikke er i stand til å koble seg til dette. Har du tilgang til et kablet tastatur?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav cartman18 » tir 17.05.2016 12:04

Hei. Fikk supergod hjelp av Apple-kundeservice nå. Jeg hadde et gammelt kablet windows-tastatur liggende, og da kunne han hjelpe meg. Alt i orden nå.
medlem i 177 måneder
 

Re: Hjelp! Fått feilmelding jeg ikke forstår

Innleggav Morse » ons 18.05.2016 4:50

:-) Alle trådløst-tilhengere burde ha et kablet tastatur på lur... :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron