Problemer med externe hdd

Diskusjon rundt Apples iMac

Problemer med externe hdd

Innleggav v-lar » lør 30.07.2016 19:14

Hei
Jeg har en gammel imac fra tidlig 2008, denne har jeg blåst liv igjen for å begynne å bruke. Jeg satte i ny ssd disk men kun 250 gb, noe jeg nå ser er alt for lite.
Når jeg har lastet inn bilder musikk og programmene så var det bare ca 300 mb igjen. OK løser dette med extern hdd og flytter alle bilder og musikk over. Gjort dette slår av imac, starter opp dagen etter så finner den ikke exstern hdd. Finner ut at disken er deffekt.
(Gammel mybook) ok setter i ny hdd i my booken siden jeg har en liggende. Legger over alt, slår av imac og dagen etter finner ikke den heller extern hdd. OK tenker da at det er styringen til mybook som er deffekt og kjøper en ny Lacia porsche design på 2 tb.
Men samme skjer her.

Hva er problemet?

HDD er formatert til mac standard før start.
medlem i 187 måneder
 

Re: Problemer med externe hdd

Innleggav Morse » søn 31.07.2016 2:45

"mac standard"? Altså Extended (HFS+), journalført?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med externe hdd

Innleggav v-lar » søn 31.07.2016 8:31

Hei.
Det er riktig.
Prøvde en siste gang i går, satte i ny 3,5" i dokkingstasjon og formaterte. Overførte 150gb med bilder og musikk. Avsluttet. Startet nå og samme problem igjen. Ser disken i diskverktøy men står den ikke er aktivert. Prøver det får opp at denne disken kan ikke aktiveres.

Verifiseres disk får umiddelbart at den må rep. Prøver å rep men får opp den ikke kan rep. Husker ikke feilen her.
medlem i 187 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]