Fått feil iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Fått feil iMac

Innleggav Traktor » lør 20.08.2016 18:44

Jeg var å hentet en iMac på expert for et par dager siden og ser nå etter at jeg har tatt maskinen i bruk at jeg har fått utlevert en dårligere maskin enn jeg bestilte og betalte for. Bestilte på collect store så det kan ikke ha vært noen som helst tvil om hva jeg skulle ha. Bor forøverig 40 km fra butikken.

Jeg tenkte å legge fram to mulige løsninger for expert:
1. Jeg får igjen mellomlegget plus 2000 kr og får selvfølgelig korrekt kvitering for maskinen jeg har fått
2. De kommer og lever riktig maskin til meg og setter den opp akuratt slik jeg har gjort og flytter over RAMen som jeg har etterinstalert.

Høres dette urimelig ut? Vil vel nesten tro at løsning nummer 1 må være best for expert da jeg ikke kan forstå at de ønsker å ta inn en brukt maskin og måtte selge denne med rabatt. Samtidig er det vel helt fair at jeg får en kompensasjon for å ha fått feil maskin? Dette er tross alt en mac til 21000 kr.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav gvalstad » lør 20.08.2016 20:35

Kort svar: Ja, det er urimelig.

Når det er sagt, det er lov å prøve seg.
medlem i 190 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Traktor » lør 20.08.2016 20:58

Hva mener du vil være rimelig da? Tror du virkelig expert taper mindre enn 2000 kr på å måtte selge en brukt maskin med rabatt? Og å måtte komme hjem til meg med ny maskin?
Og hvorfor mener du at jeg skal tape på at de har gjort en feil?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav DADDY » lør 20.08.2016 23:42

Skrullete av deg å tro at de går med på det, men det er lov å prøve seg. :rolls eyes:

Feil kan skje, de tar helt sikkert i retur.

Håper du fikk 20%. :-)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Morse » søn 21.08.2016 1:19

Har heller ingen tro på at de vil gå med på noen av delene. Men de vil selvsagt ta den i retur.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav DADDY » søn 21.08.2016 16:18

Gutten er nok ute i fjøset, irriterer seg over at han gikk glipp av 20%-tilbudet Expert hadde.

:-!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Nikolay » søn 21.08.2016 19:38

Traktor skrev:1. Jeg får igjen mellomlegget plus 2000 kr og får selvfølgelig korrekt kvitering for maskinen jeg har fått
Hvorfor i all verden skal du få to tusen kroner?
Traktor skrev:2. De kommer og lever riktig maskin til meg og setter den opp akuratt slik jeg har gjort og flytter over RAMen som jeg har etterinstalert.
Å bytte maskin burde da være en selvfølge, men hvorfor i all verden skal de flytte over RAM-en? Det er jo tydelig at du er kompetent nok til å sette i RAM selv, så hvorfor være vanskelig?
Traktor skrev:Samtidig er det vel helt fair at jeg får en kompensasjon for å ha fått feil maskin?
Det som er fair er at du får maskinen du har bestilt for, eventuelt får tilbake mellomlegget om du er fornøyd med den du har fått.
DADDY skrev:Gutten er nok ute i fjøset, irriterer seg over at han gikk glipp av 20%-tilbudet Expert hadde
Hersketeknikkene er vi vel for gode for her på bruket, eller hva? Respekter hverandre.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav DADDY » man 22.08.2016 0:50

Besserwissere bør se etter smileys. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav strukt » tir 23.08.2016 15:23

Det som bør skje er at expert selvfølgelig beklager bryet ovenfor deg. De tar maskinen i retur og du får utlevert den du har bestilt med korrekt dokumentasjon. Noe mer enn det er ikke nødvendig og verden går videre.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav gvalstad » ons 24.08.2016 18:29

Traktor skrev:Hva mener du vil være rimelig da?

...

Og hvorfor mener du at jeg skal tape på at de har gjort en feil?


Bytte i riktig maskin er rimelig.

Hva taper du?
medlem i 190 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Traktor » ons 24.08.2016 19:35

Kan nå informere om at de gikk med på mellomlegget plus 2000 kr. Som jeg har erfart tidligere kommer man svært langt med å være hyggelig og argumentere saklig, noe enkelte her ser ut til å ha problemer med.

Jeg ser flere lurer på hva jeg har tapt som forsvarer 2000 kr. For meg er det så enkelt som at jeg er villig til å ta til takke med en annen maskin enn det jeg hadde bestilt for 2000kr. Det er jo en grunn til at jeg ikke bestilte den maskinen jeg fikk utlevert. Samtidig er nok 2000 kr minst det Expert måtte ha gitt i rabatt for å få solgt maskinen igjen. Etter min mening en vinn vinn løsning.

Og ja DADDY, jeg fikk selvfølgeilig med meg 20% tilbudet hos DNB. Ellers hadde jeg aldri i verden kjøpt ny iMac når rett før det trolig kommer nye.
Sist endret av Traktor den ons 24.08.2016 19:48, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav gvalstad » ons 24.08.2016 19:45

Her er det bare å bøye seg i hatten - godt jobbet!
medlem i 190 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Dorkfish » ons 24.08.2016 20:50

Hvis man bøyer seg i hatten, tar man av støvet da?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Fått feil iMac

Innleggav Helge Hafstad » ons 24.08.2016 22:00

Hvis man bøyer seg i hatten, tar man av støvet da?


Ikke nødvendig, det er jo utenpå...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron