Får ikke tømt søpla

Diskusjon rundt Apples iMac

Får ikke tømt søpla

Innleggav makken12 » tir 06.09.2016 20:08

Har tømt det meste av TimeMachinebackupene i papirkurven, men det er jo helt umulig å få tømt den. Har prøvd både Terminal og Onyx og saumfart nettet etter løsning. Er det noen som kan hjelpe?

Edit: Fant denne tråden. Må man virkelig formatere hele OS-disken?
https://discussions.apple.com/thread/5646926?tstart=0

Never delete TM backup files to Trash!! You can not recover, modify or move TM files once in trash. They can ONLY be removed by backing up all HD files on another HD. Then, Re format HD that has Trashed TM files. Terminal app will not work unless you are willing to delete each doc.

EDIT 2: Jeg fant ut, formaterte TimeMachine-disken så forsvant alt fra papirkurven :-)
medlem i 135 måneder
 

Re: Får ikke tømt søpla

Innleggav Morse » tir 06.09.2016 23:56

Ser man det! :-) Se litt nærmere på en "skylagringstjeneste" i tillegg. Uansett merke/fabrikat/tilstand på din backup-disk, har disse en tendens til å krepere når det minst passer. Og uansett garantier mot sammenbrudd: Diss gjelder hardware´n only, dataene som ligger på din egen disk er ditt eget ansvar.

Hvis din maskin er i kategorien business/mission/happiness critical, anbefaler jeg å ha en regelmessig oppdatert klone for hånden, i tillegg til din Time Machine.

I dataverdenen er ikke paranoia mht. backup ansett som en uønsket lidelse...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Får ikke tømt søpla

Innleggav makken12 » ons 07.09.2016 12:32

Takk for info Morse :-)


Morse skrev:Ser man det! :-) Se litt nærmere på en "skylagringstjeneste" i tillegg. Uansett merke/fabrikat/tilstand på din backup-disk, har disse en tendens til å krepere når det minst passer. Og uansett garantier mot sammenbrudd: Diss gjelder hardware´n only, dataene som ligger på din egen disk er ditt eget ansvar.

Hvis din maskin er i kategorien business/mission/happiness critical, anbefaler jeg å ha en regelmessig oppdatert klone for hånden, i tillegg til din Time Machine.

I dataverdenen er ikke paranoia mht. backup ansett som en uønsket lidelse...
medlem i 135 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron