iMac med helt tom HD

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac med helt tom HD

Innleggav rharli » man 26.12.2016 19:55

Hei

Leverte inn en iMac (ca 2012) til service. Fikk maskina tilbake med bekskjed om at det var byttet disk.
Problemet mitt er at nå er det absolutt ingenting på denne disken, og det gir ganske lite mening.
Når jeg starter maskina kommer det etter en liten stund et symbol med en mappe og et spørsmålstegn.

Noen som kan hjelpe meg videre?

Har prøvd "nettinstallering" og laget en usb med sierra på. Men får ikke kontakt med noe. Eneste som vises på skjermen er det iconet.

mvh
Roger
medlem i 87 måneder
 

Re: iMac med helt tom HD

Innleggav arntss » tir 27.12.2016 17:48

Om du har hatt denne til reparasjon hos en autorisert Apple reparatør, som jeg regner med du har gjort, så skal de installere OS på den nye disken. Om de ikke har gjort det, så ville jeg gått tilbake og forklart saken.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iMac med helt tom HD

Innleggav Morse » tir 27.12.2016 19:17

Er USB´en din med Sierra en installasjonspinne, eller er det bare en pinne med installeringsfilen på? Er det en installasjonspinne, setter du i denne, og starter ved å holde nede alttasten og starter fra denne (du må ha kablet tastatur, trådkløst nytter ikke). Men det var nå sløvt av verkstedet hvis de bare byttet disk, da, uten å installere systemet – det bør i såfall påtales. Hvis verkstedet ligger et stykke unna, er det jo ikke bare, bare å levere inn maskinen på ny. Og den gamle disken skulle selvsagt vært levert med tilbake...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]