Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Diskusjon rundt Apples iMac

Re: Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Innleggav iRoger » tir 31.07.2018 23:14

For info, om noen vurderer det samme; Har nå byttet til 1tb ssd disk (samsung evo 860) og fått "ny maskin". Eksakt samme innhold og datamengde på maskinen, men den jobber ekstremt mye raskere. Dette var definitivt verdt investeringen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Innleggav Helge Hafstad » ons 01.08.2018 17:18

Fint med tilbakemelding. Og raskere ble den nok, ja...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Innleggav Morse » tor 02.08.2018 17:06

Gratulerer med ny "über-ssd"! Men for de som synes en slik blir i dyreste laget, vil jeg minne om Seagate Firecuda- serien - mer lagerplass til lavere pris, og mye raskere respons enn originale snurredisker, om enn ikke helt i klasse med en ren ssd. Mer her:
https://nerdtechy.com/seagate-firecuda- ... -sshd-2017

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Innleggav iRoger » man 13.08.2018 19:17

Jeg la forøvrig inn ekstra minne også, hadde 2x4gb fra før og fylte på med 2x4gb til, så nå 16gb 1600mhz. Men dette vurderer jeg å skifte etterhvert til 4x16gb. Noen som har erfaring med ytelse på dette? Hva merker man det på, smoothness på skjermen ved bytting av programmer, bilder, videoer osv? Er tross alt en liten investering det også.

En liten merkelig ting også, tidligere har maskinen vært relativt raskt tilbake med påloggingsskjermen dersom den sto i dvale, mens nå med nye ssd-disken bruker den faktisk mye lengre tid (5-6 sek?) før den kommer med samme påloggingsskjerm etter å ha vært i dvale i feks en dag. Dersom man vekker den igjen kort tid etter man har kjørt dvale er den rask. Alt annet er altså mye raskere med ny disk, men akkurat dette var merkelig tregt. Noen tanker/erfaringer på hva dette kan skyldes?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Oppgradere til ssd iMac (27-inch, Late 2012)

Innleggav bhstray » tor 06.02.2020 15:56

Hei. Åssen lager jeg et nytt innlegg her inne ?
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]