Problemer med mail

Diskusjon rundt Apples iMac

Problemer med mail

Innleggav Terje Solbakken » tor 07.06.2018 16:45

Hei, er det noe her som kan forklare med hvorfor mail ikke blir stående oppe når jeg åpner mailen.
På min iMac vil ikke mail være åpen. Jeg klikker på mail ikonet og velger åpne. Mail vinduet åpnes og står fremme i noen sekunder før den lukker seg automatisk. Hvis jeg er rask nok klarer jeg og åpne en mail, menjeg rekker ikke og lese før alt slukker og stenges ned. Hele vinduet slukker raskt. Når jeg ser på mailikonet på oppgave linjen er også prikken under ikonet slukket. Hele mailprogrammet slukker av seg selv.
Dette skjer ikke når jeg feks. åpner safari, da har jeg safari oppe hele tiden. Det gjelder kun mail.
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Morse » fre 08.06.2018 8:20

Systemversjonen er... ???

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Terje Solbakken » fre 08.06.2018 14:14

C02FK74WDHJP
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Helge Hafstad » fre 08.06.2018 17:39

Sjekk systemversjon i Apple-meny/Om denne maskinen. Skal være 10.x.x - siste versjon er 10.13.5. Har du ikke den så oppgrader via knappen «Programvareoppdatering» i samme dialogboks. Et eller annet ved Mail er korrupt og det beste blir da en nyinstallasjon.

Har du siste versjon så kan du ev installere på nytt ved gjennoppretting, du mister ikke noe data ved dette. Hold nede CMD-R ved oppstart og velg så gjennoppretting.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Morse » man 11.06.2018 18:33

Og så hørte vi ikke noe mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Terje Solbakken » tor 14.06.2018 19:55

Hei, beklager,... Takk for tips. jeg prøver dette. Svar om jeg har lykkes kommer :-)
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Terje Solbakken » lør 16.06.2018 20:08

den finner ingen sikkerhetskopi så det går ikke. Har forsøkt og legge forrige iOS inn på nytt, det går heller ikke......
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med mail

Innleggav Morse » søn 17.06.2018 5:03

Forslag til en workaround: Få deg en Gmailadresse og sett opp Gmail slik at den tar inn din vanlige mail.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]