Booting-problemer på 27" iMac.

Diskusjon rundt Apples iMac

Booting-problemer på 27" iMac.

Innleggav Edwi » man 09.03.2020 14:40

Jeg strever med en iMac som ikke vil boote. Den vertikale stripa går ca. 2/3 bortover, og så er det full stopp. Jeg har kjørt DiskWarrior fra min bærbare, men den fant ingen feil. Bare grønt. Jeg har installert systemet på nytt, men med samme resultat. Jeg har slettet harddisken fra min bærbare med fire-wire, og så installert systemet helt fra bunnen av. Men når maskinen booter opp med det nye systemet, så går igjen streken 2/3 bortover, og så er det bom stopp igjen.
Kan det være harddisken som er gåen, eller har noen andre ideer om hva som kan være galt. Svar mottas med takk!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Booting-problemer på 27" iMac.

Innleggav Helge Hafstad » man 09.03.2020 15:57

iMac - men hvilken modell og system? Har du prøvd å slette P-RAM og resette SMC? Der er også diverse oppstartkommandoer du kan prøve. Lenke er vedlagt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Booting-problemer på 27" iMac.

Innleggav Edwi » man 09.03.2020 18:27

Systemet er High Sierra. Men jeg slettet hele harddisken og prøvde å installere på nytt, og det gikk greit. Men bootingen stoppet som tidligere, og bare sto der og stanget. Dette har jeg gjort to ganger. Maskinen tror jeg er fra 2010. Har den ikke her nå, men det burde ikke bety noe. DiskWarrior pleier å fikse opp i slike ting, men klarte ikke dette.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Booting-problemer på 27" iMac.

Innleggav Helge Hafstad » man 09.03.2020 19:19

Hvis ikke disken er byttet tidligere er den altså ca 10 år. Det er så pass mye at problemer ikke overrasker. Hvis du ønsker å bruke maskinen en tid fremover så er beste alternativet en ny disk eller bytte til SSD. Her er en guide til hvordan.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron