Fra gammel til ny iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Fra gammel til ny iMac

Innleggav Bergvoll » man 09.11.2020 11:48

Jeg har kjøpt ny iMac, og vil overføre fra den gamle 2011-modellen. Har lest at det finnes flere måter å gjøre dette på, men er usikker på hvilken som er den tryggeste. Tiden spiller ingen rolle - jeg har tid til å vente, så lenge det er trygt. Det er i hovedsak programmer og alle e-postene som er det viktigste. Er det noen som har mening om det her på forumet?
medlem i 136 måneder
 

Re: Fra gammel til ny iMac

Innleggav Macini » man 09.11.2020 13:34

Du kan bruke overføringsassistenten under oppsett av ny iMac. Der vil du få guidet tur med hvordan du skal koble Macene sammen og hele prosessen.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Fra gammel til ny iMac

Innleggav Morse » man 09.11.2020 17:01

Et mulig problem: 2011-iMacene hadde macOS 10.13 (High Sierra) som høyeste mulige operativsystem. Er det det du har nå i din gamle? Hvis din nye iMac kommer med macOS Catalina, er det fare for at en del av dine eksisterende programmer ikke vil fungere i sin nåværende versjon. High Sierra kunne kjøre både 32- og 64-bit programmer, mens Catalina kun vil kjøre 64-bit. Har du brukt Apple Mail som ditt mailprogram tidligere, skal det gå bra å overføre mailen din, dog. Du finner en god oversikt over hvilke programversjoner som vil/ikke vil virke i hvilke systemer her:

https://roaringapps.com/

Fortell oss hvordan det går, der er garantert flere som vil ha interesse av dette.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Fra gammel til ny iMac

Innleggav Morse » tor 12.11.2020 5:26

Kommet noen vei?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Fra gammel til ny iMac

Innleggav Bergvoll » tir 17.11.2020 19:23

Ja, beklager at jeg ikke har skrevet noe om hvordan det gikk. Overføringsassistenten fungerte utmerket. Det tok sin tid, men både Photoshop og Lightroom ser ut til å fungere som før.
medlem i 136 måneder
 

Re: Fra gammel til ny iMac

Innleggav Morse » tir 17.11.2020 23:44

Bravo! Takk for tilbakemelding! :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]