BootCamp: partisjon ikke mounted i Finder

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

BootCamp: partisjon ikke mounted i Finder

Innleggav hening » søn 24.09.2006 16:28

Hei!

Jeg kunne installere BootCamp i første ombæring. Men installasjonen av Windows gikk ikke, installeren etterlyste en fil "1384" som den ikke fant. Uansett prøvde Macbooke'en ved omstart å starte fra Windows partisjonen, hvilket selvsagt ikke funkede. Jeg hadde glemt dette med opt-tasten ved start. Så jeg reformaterte hele harddisken, gjen-installerte OS 10.4, oppdaterte til 10.4.7. Har den nyeste ROM versjonen ( SMC Version: 1.2f10). Således rustet, prøvde jeg å installere BootCamp igjen. Assistenten kjør, men når jeg klicker Restart, vises Windows partisjonen ikke i Finder. Disk Utility viser en "disk0s3", "Mount Point: not mounted, Partition Type: Microsoft basic data". Er det noe å gjøre??

Jeg har sikkert den gangen (det hele er noen uker siden) prøvd å reparere disken med DiskUtility. Men når jeg nå prøver å sjekke dette igjen, ser jeg att DiskUtility er forsvunnen fra harddisken!! versjonen på system CD-en er fra 10.4.6, altså lite eldre enn den nyeste. Den ser partisjonen, men dennes navn er "grå", og det samme er "repair" og de andre knappene. "Mount"-komando'en fra meny-linjen har ingen virkning.
Jeg kan ikke finne DiskUtility hverken på harddisken min eller på support-siden på apple.com. Må jeg re-installere systemet for å få en ny DiskUtility??

det ble nå 2 spørsmål isteden for 1...

Takk for alle svar! - Hening
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Mortlar » ons 25.10.2006 12:50

Jeg vil anbefale deg å reinstallere hele dritten (full formatering) og begynne på nytt (oppdatere til osx-versjon 10.4.8) Nyeste versjon av bootcamp også selvfølgelig. Det finnes sikkert en måte å gjøre det på der du ikke trenger å slette alt, men min erfaring er at reinstallering av alt fra bunnen ihvertfall fungerer.

Så er det selvfølgelig et problem at du mister alle instillinger, programmer og annet nyttig. Da er spørsmålet: hva tar mest tid for deg? finne en lur løsning med å jobbe deg rundt problemet eller starte på nytt og installere alle filer enda en gang? Ikke vet jeg. bare tenker høyt. :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]