BootCamp problemer - Partisjonering av disk

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

BootCamp problemer - Partisjonering av disk

Innleggav gordito » tor 26.10.2006 0:28

Hei

Fant ut jeg skulle ha litt større XP-partisjon på min MBP siden jeg fikk lyst å spille litt spill igjen. Dermed slettet jeg den Windows-partisjonen jeg allerede hadde og prøvde å lage en ny. Da fikk jeg følgende feilmelding:

Bilde

Noen måte jeg kan løse dette problemet på uten å gjøre det som står i feilmeldingen?

På forhånd takk for svar

- gordito
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Kizza90 » tor 26.10.2006 0:32

Du har fjernet forje partisjon?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav gordito » tor 26.10.2006 0:34

Det er positivt :-)
medlem i 234 måneder
 

Innleggav homer » tor 26.10.2006 0:40

Hei,

Det problemet løser seg av og til ved å starte opp fra installasjons-DVDen og kjøre Diskverktøy på systemdisken. Hvis ikke må du kjøre et eller annet tredjeparts diskverktøy som kan defragmentere disken før du prøver å repartisjonere igjen.

Eller du kan gjøre som feilmeldingen sier, men lag en klon med Carbon Copy Cloner (el.l.) til annen disk, som du så kloner tilbake etter reformatering.

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav gordito » tir 07.11.2006 1:47

Nå har jeg hentet installasjons-DVDen min. Mulig det er et dumt spørsmål, men hva skal jeg gjøre inne i Diskverktøy?
Hvis jeg valgte å partisjonere virket det som om jeg slettet alt jeg hadde på disken, så det holdt jeg meg unna ;)

Takker for svar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav homer » tir 07.11.2006 2:29

Eh, prøv å reparere disken, og se om det vil hjelpe. Hvis ikke, etc... (les mitt forrige innlegg).

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Unkny » tir 07.11.2006 3:40

Hva faen skal folk med windows på macen sin.. tetteste!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav gordito » tir 07.11.2006 4:14

Reparerte disken og diskrettigheter uten at det utgjorde noen forskjell.

Mulig å installere windows på ekstern FW400 disk?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav emre5 » tir 07.11.2006 5:05

Folk skal vel kanskje bruke program som kun finnes til Windows. Selv om man aldri så mye foretrekker OSX (og det gjør jo de aller fleste her), er det jo noen program som ikke finnes til vårt system...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav gordito » tir 07.11.2006 21:37

Bruker selvfølgelig OSX til det aller, aller meste. Men fikk lyst å prøve noen spill og siden min MBP er den eneste maskinen jeg har, er BootCamp den eneste løsningen.

Så, FW400 disk, fat32, mulig?

Ellers hvordan kan jeg ta backup til nevnte FW400 disk? Har nok ledig plass, men som kjent støtter ikke fat32 større filer enn 4 GB, så backupen må være delt opp i mange små filer på < 4GB.

Takker for svar.

- gordito
medlem i 234 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]