BootCamp problemer. Får ikke instalert windows. HJELP

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

BootCamp problemer. Får ikke instalert windows. HJELP

Innleggav mingebretsen » tor 26.10.2006 22:29

Jeg har i kveld prøvd å få innstalert windows på macbooken mine ved hjelp av BootCamp, noe som ikke skulle være så lett. Jeg fikk startet innstalasjonen fint, den loadet filer, jeg valgte "fat" fil system, og den begynte og kopiere filer. Da kopieringen var ferdig, restarta dataen plutselig. Den startet opp og den startet automatisk fra cd'n. Den gikk igjennom det samme som første gag, bare når man kommer der hvor jeg skulle vælge disk, var det litt anerledes. Der var det alle diskene, blant en ferdig formatert fat32 disk.

Jeg tok fat disken, og den begynte og kopiere filer, restarten kom, og nå står den å loader diverse setup filer igjen... Hva er galt? Eller plaier det a ta lit overdrevet lang tid å innstalere windows via Bootcamp?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav mingebretsen » tor 26.10.2006 22:54

når jeg nå valgte fat32, stod det at man ikke kunne innstalerere multiple oprativsystem på en partisjon . Så nå var det tydeligvis noe man kan kalla operativ system på den

edit: kommer ikke in i noe videre settup elller operativsystem

edit2: etter litt strev klarte jeg på en elle anna måte å få den inn i innstalasjonen til windows.. 32 minutt igjen

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 26.10.2006 23:10

Hehe, etter at du har formatert én gang, skal du ikke starte / boote fra cd'en igjen. Når det står at du skal trykke på en knapp for å boote cd, så gjør du ingenting og Windows vil starte opp et GUI med en Wizard som fører deg videre i installasjonen ;)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Matt Idea » tor 26.10.2006 23:39

fikk du det til no da?
Det er smart å bruke NTSF eller tar jeg helt feil nO?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav mingebretsen » fre 27.10.2006 0:05

hehe, er i windows na. Ja, nar jeg velger windows i oppstarten, m[ jeg velge mellom to win xp pro. Tror pa en mate at jeg bare har innstalert selve operativsystemet pa den ;verste av de, og at den nederste bare er de filene den kopierer f;rst. Hvordan kan jeg fjerne det delen av windows partisjonen jeg har fo mye :-/

Tror fat skal vaere greit det ogsa. da har du tilgang p[ windows partisjonen i finder, men alikevel helt separert.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Matt Idea » fre 27.10.2006 0:09

vis du velger fat må du boote windows med cd i stasjonen?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav mingebretsen » fre 27.10.2006 6:53

nei

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav EinarJ » fre 27.10.2006 8:41

NTFS er overlegent FAT32 by far, ja, enkelte sider ved teknologien er også overlegen HFS+ hvis jeg husker riktig. Problemet er dog, at bare Windows kan skrive sikkert til NTFS.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]