Slette administrator i Windows

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Slette administrator i Windows

Innleggav mingebretsen » fre 27.10.2006 16:27

Jeg har n[ f[tt innstalert windows i bootcamp. men det er en administrator konto som jeg automatisk blir logga pa vaer gang jeg starter windows. Hvordan sletter jeg denne :rolls eyes: litt problerer med tastaturer i windows, derfor darlig med sporsmaltegn etc. det st[r at administator kontoen kommer bare opp hvis jeg starter i safe mode eller vis ingen andre brukere eksisterer

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kajac » fre 27.10.2006 16:29

du kan ikke slette administratorkontoen, da ryker Windows. Administrator er det samme som Root i mac os x, som er en superbruker, bare opprett en ny bruker så ordner dette seg!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav svar » fre 27.10.2006 16:31

Enig, opprett bare en ny bruker :-)

Administrator og Root er ikke helt det samme, root på OSX har langt mye mere rettigheter og muligheter enn Administrator i windows har, men i prinsipp er de mye like.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav mingebretsen » fre 27.10.2006 16:31

Men hvordan gj;r jeg slik at den ikke automatisk starter i den kontoen?

Edit. Har opprettet ny bruker, men den starter uansett opp i administrator. Hvordan for jeg den til o heller autoomatisk starte opp med velkomstskjermen?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav tuvmarke » lør 28.10.2006 21:29

Gå til kontrollpanelet, brukere og passord, fjern krysset på "logg på med denne brukeren automatisk" litt usikker på hva det står der...Du kan også velge å kreve at brukeren taster CTRL+ALT+DEL for å logge på.

For å "tune" windows sånn at det blir kjappere, så fjern raskt brukerbytte, og velkomstskjermen. Da kjører ikke de prosessene, men du må likevel taste brukernavn og passord.
medlem i 213 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]