Internett "legger"

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Internett "legger"

Innleggav orjanmen » ons 01.11.2006 22:21

Dette er på en Windows, men Windowsforumet svare aldri.

NÅr jeg skroller nedover på en side (en filmappe eller internett) så henger bildet etter. Det skjærer liksom nedover. Dette skjedde eter at jeg reinnstallerte ny Windows. Er det en innstilling, eller gjør jeg noe galt? Prøvde å innstalere Opera, men det hadde samme effekt!

Håper noen kan med det. iogmed att Windows egentli er Allmennlære... (om man vil eller ei, så må man gjennom det)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav noilivap » ons 01.11.2006 22:21

prøvd Firefox?

Er det Windows XP Service Pack 2?

Har du lasta ned alle diverse drivere og oppdateringer? :p


viktige saker! :p

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanmen » ons 01.11.2006 22:25

har bare lastet ned til internett.

kan ikke med dette

det legger på alt som kan skrolles på!

EDIT: Nei, det er ikke servicepack på den
Sist endret av orjanmen den ons 01.11.2006 22:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav noilivap » ons 01.11.2006 22:26

vell siden du bare installerte windows rett på dataen uten noen virus beskyttelse og drivere /oppdateringer så kan det hende at

du har fått bugs/viruser eller at windows kan kjøre stabilt uten drivere

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav bZerk » ons 01.11.2006 22:27

Har du installert drivere til skjermkortet?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav orjanmen » ons 01.11.2006 22:29

Det ligger Norton og Norman på routeren som alle PC'ene går gjennom. Tror ikke det er virus... Er det drivere for slikt da? Ringte IBM (maskinen er IBM 2722 R40) han sa jeg ikke trengte flere drivere enn de jeg allerede har

Edit: Nei, har ikke instalert driver til skjermkortet! (trenger jeg dette? Det er en Laptop! :S)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav noilivap » ons 01.11.2006 22:32

Windows XP uten Service pack er ganske ustabil , altså det samme skjedde som skjer med deg. så du burde oppdatere til Service Pack 2!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanmen » ons 01.11.2006 22:33

Hvordan fremgår dette? Den har klart seg i tre år før uten servicepack... hmm

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav iLocinho » ons 01.11.2006 22:56

For å holde maskinen din up-to-date, bør du skru på automatisk oppdatering:

Høyreklikk på "My Computer" -> Properties -> Automatic Updates

Der kan du velge det alternativet du syns er best for deg, og da vil maskinen hele tida kunne finne oppdateringer gjort av Microsoft. Service pack osv. får du lastet ned gjennom den automatiske oppdateringen hvis jeg ikke husker feil.

Ellers er jeg litt usikker på hva problemet ditt er. Driver kan være et alternativ. Har du prøvd å f.eks. se på film? Tenkte bare for å sjekke om du f.eks. mangler driveren til skjermkortet.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav orjanmen » ons 01.11.2006 23:02

skal teste! Men ser den kjører reklame-postrs helt fint!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Linz » ons 01.11.2006 23:15

Det virker som du kjører på standard-drivere som følger med Windows. I mange tilfeller er ikke de så veldig kjappe, så det du bør gjøre er å finne ut hva slags skjermkort-brikke som står i laptopen din og så finne ut hva slags driver den skal ha, og installere denne.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav noilivap » ons 01.11.2006 23:20

du sa at den hadde virket i 3år eller no, og du skrev en post om at du trengte hjelp med installering av windows

så du har installert windows på nytt på laptopen? da har du ikke de driverne som ibm installerte med dataen. så du burde oppdatere og laste ned drivere

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav 0lav » tor 02.11.2006 0:33

Detter kommer av at du ikke har installert driverne ja. Legg inn de så skal det nok funke..
medlem i 213 måneder
 

Innleggav orjanmen » tor 02.11.2006 13:07

Det var fullt av drivere på IBMs egne sider. Ringte derfor kunderservice, de ga meg de driverene jeg trengte (sa de) derfor har jeg ikke tenkt så langt! Men skal prøve på igjenn i dag

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron