Dele iTunes bibliotek mellom Mac og Windows

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Dele iTunes bibliotek mellom Mac og Windows

Innleggav mingebretsen » lør 04.11.2006 14:54

Har både os x og windows xp på macbooken, windows gjennom bootcamp. Vil dele iTunes biblioteket mellom de to platformene. Alla, samme sanger i vært bibliotek, legges noe til på iTunes (windows) blir det også lagt til på mac, og omvendt. Et og samme bibliotek.

Jeg har gått i innstilingene på iTunes (windows) og satt at biblioteket er det samme som på os x, plaset på ekstern hd. Men når jeg skal dra alle sangene over fra ekstern hd til itunes (windows) klikker bare alt :-! (drar hele iTunes mappe over biblioteket i itunes)...

Noen med tips?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav decodex » søn 05.11.2006 17:46

Tror ikke dette er så lurt å forsøke på.. Jeg tenker meg et problem du fort kan støte på er at OS X og Windows representerer stier til filer forskjellig. F.eks. sier man jo f.eks. /Volumes/MinXHD/Musikk i OS X, mens det kunne vært F:\Musikk i Windows..

Tror du er bedre stilt med å la musikkfilene ligge på en felles disk, men bruke separate iTunes Library-filer. Så kan du forsøke å skripte noe som automatisk legger til nye sanger i iTunes straks de havner i mappen. I OS X er vel ikke dét noe problem, å koble en Folder Action til Musikk-mappen e.l. slik at skriptet automatisk får lagt til nye sanger når det legges til i Windows. Motsatt vei vet jeg ikke særlig med muligheter for..

Det kan også fint være forskjell i enkoding på Library-filene mellom Windows og OS X, selv om formatet sannsynligvis er det samme. Eller enda mer kinkig er «endian»-forskjell mellom PPC og x86. Jeg har dessverre ingen Windows-installasjon som jeg kan hente ut eksempelfil fra, så det blir et «educated guess».

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron