får ikke bootet lion etter å ha kjørt windows 7 i virtualbox

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

får ikke bootet lion etter å ha kjørt windows 7 i virtualbox

Innleggav borrorb » tir 23.08.2011 16:41

Hei

Jeg installerte i går windows 7 på min mac, ved å bruke virtualbox. Dette gikk ganske greit, og jeg fikk kjørt windows 7 uten problemer. Jeg skrudde av maskinen og gikk å la meg. I dag morges fikk jeg problemer. Når jeg starter maskinen, er skjermen hvit en liten stundt, før jeg får opp melding om at den ikke finner noe divice å boote ifra. Jeg satte inn windows cden igjen, og da begynte den en ny installasjon av win7. Jeg satte inn min gamle snow leopard disk, men da finner den heller ingen ting. Så jeg klarer ikke å få gjort noen ting med maksinen, bortsett fra å installere win7(virker for meg som at det da er win7 som blir det eneste operativsystemet)

Noen som vet hvordan jeg bare kan starte lion igjen? Evt hva jeg må gjøre for å få fikset dette?

Setter veldig pris på all hjelp!
Mvh borrorb :-D

UPDATE: Jeg ringte apple og det viste seg at jeg må hold alt inne mens jet starter maskinen. Da får jeg velge hva jeg vil starte.

Noen som vet hvordan jeg setter dette som standar? Er jo ikke vits å boote win7, siden jeg må kjøre det gjennom virtualox.. Bare litt irriterende å passe på å trykke alt hver gang jeg starter maskinen..
medlem i 152 måneder
 

Re: får ikke bootet lion etter å ha kjørt windows 7 i virtualbox

Innleggav erik90 » tor 25.08.2011 20:58

Er ikke helt sikker på om det er sånn at den starter på det forrige OSet du kjørte eller om den bare venner seg til det, men min pleide også å starte windows.... men nå starter den lion igjen...
medlem i 180 måneder
 

Re: får ikke bootet lion etter å ha kjørt windows 7 i virtualbox

Innleggav Martin Jensen » søn 28.08.2011 18:22

Instllinger> oppstarsdisk > så markerer du OS X LION :-)
medlem i 157 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]