Trygt med bootcamp?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Trygt med bootcamp?

Innleggav Hawk eye » tir 30.08.2011 18:40

Hei, jeg har bare et par spørsmål ang. bootcamp. For det første lurer jeg på om det kan skade macen på noen som helst måte? Dette lurer jeg på fordi forrige gang jeg hadde windows på mac fikk jeg endel kernel panics og blue screen, men fikk i etterkant påvist at det var hovedkortet som var ødelagt. Så kan det være at hovedkortet ble ødelagt pga. windows. Brukte windows til en del spilling om det har noe å si.

Fikk nytt hovedkort på garantien da, så måtte ikke betale noe. Men vurderer å bootcampe igjen og vil da bruke windows til spilling og bruke diverse programmer som ikke er til mac.

Tusen takk for svar! :)
medlem i 171 måneder
 

Re: Trygt med bootcamp?

Innleggav artikallj » tir 30.08.2011 19:01

Hovedkortet på maskinen din ble nok ikke ødelagt av hverken Bootcamp eller Windows.
Så du kan trygt installere Windows via Bootcamp assistenten.
medlem i 153 måneder
 

Re: Trygt med bootcamp?

Innleggav XVegard » tir 30.08.2011 19:49

Bootcamp er trygt det.

Har selv brukt WinXP sammen OSX siden Leopard kom ut (påmSnow Leopard og, men ikke Lion) for gaming. Aldri hatt noe problem utover at jeg måte ta en pram reset en gang for at maskina skulle finne disken. Har alltid kjørt Win på egen disk selv om de sa på Apple support (da jeg ringte og de mente det var pram) at de anbefaler at du har win på en partisjon på samme disk på OSX.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]