Mulig å lage boot camp med to partisjoner?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Mulig å lage boot camp med to partisjoner?

Innleggav hammond » ons 31.08.2011 9:13

Har en imac med lion. Disken er delt i to.
Lion system, og imac lagring

Men hvordan får jeg laget en bootcamp?

Den vil ikke...

Ser ut til at mac os har en begrensing på og lage boot camp hvis du allerede har to partisjoner?
medlem i 176 måneder
 

Re: Mulig og lage boot camp med to partisjoner?

Innleggav freddjoh » ons 31.08.2011 9:54

Lag en ekstra partisjon i Diskverktøy istedet. Så booter du fra Windows CD og installerer på den du har laget.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Mulig og lage boot camp med to partisjoner?

Innleggav Bluebird58 » ons 31.08.2011 9:56

Har prøvd dette mange ganger selv uten å lykkes. Har endt opp med at jeg har ordnet multi-partisjoner gjennom diskverktøy.

I Lion er diskverktøy fin på den måten at jeg fikk til å legge til nye partisjoner uten å slette disken. Sågar var det mulig å smette mellom en ny partisjon mellom to allerede etablerte. Forutsetter at du starter Lion fra ekstern disk, USB eller plate.
medlem i 171 måneder
 

Re: Mulig og lage boot camp med to partisjoner?

Innleggav hammond » ons 31.08.2011 10:07

Okay! Så
Man trenger faktisk ikke boot camp altså? Det er bare til hjelp det da.

Da Lager jeg en ekstra partisjon, Også bare holder jeg nede alt og den klarer og lese fra windows install disk uansett?

Da løser det seg! Jeg var redd jeg måtte slette hele driten og begynne på nytt....
medlem i 176 måneder
 

Mulig å lage boot camp med to partisjoner?

Innleggav hammond » ons 14.09.2011 8:41

Okay. Da prøvde jeg.
Partisjonerte en 50 gb partusjon, tilogmed med ntfs" gjennom et program som aktiverer ntfs.

Men den kommer til installering i windows, og kan ikke installere fordi at partisjonen er formatert med gft, eller gps, eller no sånt. Så selv om den er ntfs så vil den ikke?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=62.540648,6.124070
medlem i 176 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]