HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Innleggav kthrane » tor 15.09.2011 16:40

Jeg fikk i dag en dvd av en kamerat som han påstod at inneholdt windows 7. Godtroende som jeg er (har ikke noen grunn til å ikke tro på han heller) startet jeg boot camp, partisjonerte harddisken, satte inn dvd-en og trykket på start installasjon. Nå er skjermen svart, det står: No bootable device - - insert boot disk and press any key
Dvd-en som står i macen skal inneholde Windows 7, men jeg klarer ikke å trykke på eject-knappen for å sette den inn på ny og når jeg trykker på en random tast skjer det heller ingen ting. Hva gjør jeg nå da? trenger virkelig hjelp her!!!
medlem i 172 måneder
 

Re: HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Innleggav Wavelength » tor 15.09.2011 16:45

1. Hold inne Museknappen under oppstart for å få ut disken.
2. Hold inne ALT under oppstart for å evt. velge startdisk.

Håper det hjelper. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Innleggav kthrane » tor 15.09.2011 16:50

Tusen takk for raskt svar, men det hjelper ikke :(
Jeg regner med at det er veldig dumt å slå av maskinen i denne fasen, eller lar dette seg gjøre? Eventuelt, vil jeg da starte maskinen i OSX etterpå?
medlem i 172 måneder
 

Re: HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Innleggav Wavelength » tor 15.09.2011 16:58

Tror nok ikke du har så mange valg. Du må nok skru av maskinen for å komme videre.

Forøvrig burde det være veldig lett å se på disken om den inneholder Windows 7. ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: HASTER! Startet Boot Camp uten Windows 7-dvd

Innleggav kthrane » tor 15.09.2011 17:05

Slo av macen nå og klarte å komme meg inn i OSX igjen. Det er ikke så lett å se på disken om den inneholder W7 når det er en vanlig "brenne-cd" :-P Takk for hjelpen!

EDIT:

Jeg har fått gang på installasjonen nå, men når jeg kommer til delen hvor du blir spurt hvor du vil installere Windows har jeg et problem, Windows kan ikke bli installert på diskpartisjonen. Jeg får en liste over 4 disker, Disk 0 Partition 1 (200 MB), Disk 0 Partition 2 (138.8 GB), Disk 0 unallocated Space (128 MB) og Disk 0 Partition 3: BOOTCAMP (93.8 GB), men ved alle kommer meldingen: Windows cannot be installed to this hard disk space. Windows must be installed to a partition formatted as NTFS.
Hva skal jeg gjøre? Beklager at jeg spør, men er litt ille ute nå føler jeg.

EDIT 2:

Never mind! (so far..)
medlem i 172 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]