parallels VS vmware

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

parallels VS vmware

Innleggav Gundersen88 » søn 02.10.2011 18:24

Heisann.

Jeg lurer på hvem av disse som er til og anbefalle?

Noen som har noe erfaringer og komme med?

Kenneth.
medlem i 150 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav hsd » søn 02.10.2011 19:53

Jeg ville anbefalt ingen av dem. Jeg har prøvd begge.
Endte opp med Bootcamp og er 100% fornøyd.
medlem i 183 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav macalao » søn 02.10.2011 20:09

Gå for parallells, jeg bruker det og er kjempefornøyd :)
Men det kommer jo an på hvorfor du trenger å ha windows på din maskin.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav Lukas » søn 02.10.2011 22:26

Selv er jeg fornøyd med Parallels og har vært det siden versjon 3, men jeg har ikke prøvd vmware og kan derfor ikke si om det ene er bedre enn det andre.

Bootcamp funker også fint, men fordelen ved de andre er jo at du har alt side ved side uten å måtte boote om.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav Gundersen88 » man 03.10.2011 13:24

Er det mulig og ha både og? altså en bootcamp + en virtuell?

Eller vil det skape problemer?
medlem i 150 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav petrus764 » man 03.10.2011 13:26

Det er mulig, dessuten vil både parallels og vmware gi det mulighet til å boote en eventuell bootcamp-partisjon, men merk at det kan skape windows genuine-problemer, da det vil for windows se ut som harddisken er flyttet til en annen maskin, da vmware/parallels emulerer en del maskinvare.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav torsteng » man 03.10.2011 14:14

Jeg har parallels (versjon 6) på min MacBook Pro 17" 2011. Jeg bruker den mot min Windows 7 installart på Bootcamp. Så da booter jeg i windows 7 når jeg trenger 100% performance, men stort sett kjører jeg i parallels. Første par gangen jeg byttet mellom å bruke Windows i parallels og direkte i bootcamp så fikk jeg problemer med at jeg måtte reaktivere Windows. Men så virker det som om problemet forsvant og jeg har vært i stand til å boote Windows på begge måte uten at "ny hardware" har blitt detektert.

Jeg føler at performance er helt OK på begge måter og har ikke lagt merke til noen stor forskjell på å kjøre på den ene eller andre måten.

Men jeg har et generelt problem med Windows - trackpad musknappene fungerer dårlig. For å høyreklikke må jeg som regel holde ned CTRL ellers blir det venstreklikk selv om jeg trykker på høyre side av trackpaden. Og jeg må ofte trykke mange ganger før Windows oppfatter et klikk - det virker som om jeg må treffe helt nede i hjørnet på trackpaden og med riktig hastighet og lengde på trykket... Under OSX har jeg ingen problemer med trackpaden. Men dette problemet virker jeg å være alene om, merkelig nok..
medlem i 166 måneder
 

Re: parallels VS vmware

Innleggav Lukas » lør 08.10.2011 8:48


Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]