VMware over på ekstern hd

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

VMware over på ekstern hd

Innleggav TPN » ons 12.10.2011 19:46

Hei.

Kjører VMware på mac'en. Det er en macbook fra 09, så det er begrenset med HD plass.
Er det noen enkel mulighet å flytte over VMware på en ekstern disk, og kjøre det fra den, uten å fjerne programmet, og installere på nytt. Ser det ligger en mappe i dokumenter som heter virtual machines, den er nesten 20 gig.

Er det noen som har en oppskrift på dette. Er da ute etter en "drag n drop" løsning. (om det er mulig. lov å håpe) Grunnen er at jeg har noen programmer på windows maskinen på VM som kan bli litt styr å få lagt inn på nytt. Så det beste hadde vært å få flyttet den, og ikke reinstallere.

Any one med tips til en amatør?
medlem i 188 måneder
 

Re: VMware over på ekstern hd

Innleggav samuel » ons 12.10.2011 20:17

Nå er jeg litt usikker på hva du tenker på, men kan guide deg litt. Jeg fikk min første Mac i dag så helt nøyaktig kan jeg ikke gudie deg.

Regner med at du kjører VMWare Fution. Se på disken din hvor du har den virtuelle Windows maskinen. Denne mappen kan du flytte over til din eksterne disk. Etter du har gjort det må du editere inne i Fution og be den peke til det nye området.

Å flytte selve Fution aner jeg ikke om går.
medlem i 205 måneder
 

Re: VMware over på ekstern hd

Innleggav TPN » tor 13.10.2011 18:43

Hei, og takk for svar Samuel. VMWare Fution ja. Mulig jeg ordla meg litt klønete. Men ser du skjønner hva jeg er ute etter. Programmet blir der det er. Men Virtual Machine er ønsket flyttet bort fra interndisk for å få bedre plass på maskinen. Jeg tar da mappen "Virtual Machines" som ligger under dokumenter og trekker den over til eksterdisken, for så å gå inn i settings i VMWare Fution, og legge til den disken, og peke på den? Kan/bør jeg fjerne referansen til interndisken?

Er litt "grønn" på dette her. Så igjen, tusen takk for tips og råd.

Edit: Det skar seg. FIkk flyttet maskinen over på disken, men får ikke "pekt på den" igjen.

har sikkert fu... up enda mer i mine forsøk på å få den til å starte opp. Får følgende feilmelding:

"A bootable device might be a CD, floppy, hard disk, or network device, as when booting with PXE.
To install an operating system, insert a bootable CD or floppy and restart the virtual machine".
medlem i 188 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]