Bootcamp, hva trengs?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Bootcamp, hva trengs?

Innleggav stianb93 » tir 25.10.2011 18:13

Hei.

Jeg har tenkt til å skaffe meg windows til min Mac, men det er en ting jeg lurer på.

Det jeg lurer på er om man trenger en spesiell type windows installasjonsdisk, eller om man bare trenger en vanlig. Grunnen til jeg lurer på dette er fordi det koster 900 kr for å kjøpe Windows 7 på komplett.no. Jeg dro til Mac store og hørte med dem, og dem påstod, uten å gi meg noen grunn, at man måtte kjøpe en Mac-spesifikk Windows for å installere som kostet 2000 kr. Så jeg lurer, er det nødvendig med denne spesifikke windows, som koster ca dobbelt så mye som å kjøpe en vanlig windows installasjonsdisk, eller trenger man bare en vanlig en som kan kjøpes på for eksempel komplett.no eller andre sider og butikker?

Kjapt svar hadde vært fint :)
medlem i 149 måneder
 

Re: Bootcamp, hva trengs?

Innleggav ddybing » tir 25.10.2011 18:19

Jeg hadde ingen problemer med å installere XP på min MacBook. Det var en helt vanlig disk.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Bootcamp, hva trengs?

Innleggav Tula » tir 25.10.2011 18:59

Du trenger ikke en "Mac-spesifikk" Windows. Det har jeg igrunn aldri hørt om. Kun Mac-utgave av Office og slikt. Du trenger en disk som inneholder Windows, som ikke kom med en eller annen maskin. Funka fint på min Mac det. :)

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 

Re: Bootcamp, hva trengs?

Innleggav torsteng » tir 25.10.2011 19:02

Bare tull at man trenger noen spesiell Windows-versjon for å installere på Mac! Men du trenger selvsagt en fullversjon og ikke en oppgraderings-CD, men denne skulle ikke være noe problem: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907#extra

Ulempen med "OEM"-versjoner er at lisensen gjelder KUN den maskinen du installerer først på, du har ikke lov å flytte OSet til en annen maskin senere.
medlem i 165 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron