Office på Lion

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Office på Lion

Innleggav pelano » tir 01.11.2011 21:43

Jeg vil rette en word mal, men etter oppgradering til Lion finner jeg ikke ut hvor egne maler er laget. De skal finnes under Biliotek/Application Support/Microsoft/Office/Brukermaler/Mine maler, men når jeg kommer så langt i tret så dukker ikke "Office" opp. Søker jeg i Finder etter dokument med .dotx finnes filen ikke, men jeg vet at den finnes i mappen Egne maler, men finner ikke mappen noe sted
medlem i 159 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav quadra800 » tir 01.11.2011 22:17

1. Åpne nytt dokument fra mal.
2. Rett feilene.
3. Lagre dokumentet som mal.
Problem solved (halvveis) :)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav Grubasek » ons 02.11.2011 0:05

Hvilken versjon av Word er det du kjører?

Jeg har Word for Mac 2011 og min filbane til mine egne maler er:

"OsX/Brukernavn/Bibliotek/Application Support/Microsoft/Office/User Templates"

Problemet er bare at mappen Bibliotek ikke vises i Finder påvanlig måte; det er en "skjult" mappe. Men det er en måte å komme dit på, og det er å gå inn i Word's "Preferences" og se på valget "File Locations". Hvis du der klikker på valget "User Templates" og deretter på knappen "Modify..." så vises denne mappen i et Finder-vindu.

Hjelper dette deg?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav pelano » ons 02.11.2011 12:05

Nei, det gjør ikke det.
Jeg ser hele stien frem til Microsoft, men under Microsoft skulle jeg finne Office/Mine Maler, men de ser jeg ikke. Vet jeg har sett de før, så jeg begriper ikke hvorfor de ikke vises nå. Nytter ikke søke etter .dotx filer heller, så de er på en er annenmåte skjult.
Jeg er administrator og eneste bruker, men opplevde et eller annet sted mens jeg rotet rundt at jeg ikke hadde rettingheter, men finner ikke tilbake dit.
medlem i 159 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav Grubasek » ons 02.11.2011 12:17

Beklager, men da vet jeg ikke helt.... :-(
Jeg bruker "Path Finder" i tillegg til Finder, og der får jeg vist skjulte filer og har ingen problemer med å finne malene.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav kjetil02 » ons 02.11.2011 15:54

Har du prøvd funksjonen "Gå til mappe" i Finder? Står du i "Microsoft" kan du skrive inn "Office\Mine Maler" i feltet "Gå til mappe", så skal du kunne åpne mappen selv om den er skjult.

Ta bort hermetegnene, selvfølgelig. Husker ikke helt hvor du finner "Gå til mappe", men det er i en av nedtrekksmenyene øverst på skjermen. "Arkiv", kanskje? Husker ikke. Kan sjekke når jeg har en mac foran meg igjen.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav pelano » ons 02.11.2011 19:00

Takk for hjelpen, men jeg må nok gi opp. Uansett hva jeg prøver så finner jeg ikke malene mine igjen. Kan lage en ny mal og legge den i "Mine maler", fra Word, men å finne mappen igjen for å åpne en gammel mal, nei det går ikke. Det gikk før oppgradering, men om det er noen sammeheng vet jeg ikke
medlem i 159 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 02.11.2011 19:21

Spørs om mappa rett og slett er blitt slettet siden du ikke finner den?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Office på Lion

Innleggav pelano » ons 02.11.2011 21:17

Nei den er ikke slettet. Jeg kan lage nye dokumenter med de malene jeg hadde og jeg kan lage nye maler, men finne de og redigere de etterpå? Nei for da finner jeg ikke mappa. Frustrerende :-(
Kan det ha noe med oppgradering til Lion å gjøre?
medlem i 159 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]