Windows på ekstern disk

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows på ekstern disk

Innleggav RNJ » tor 03.11.2011 14:53

Jeg har en 3 år gammel MacBook Pro hvor jeg dessverre må legge inn Windows 7 via bootcamp. Jeg har litt dårlig med diskplass og lurte derfor på om det er mulig å installere Windows 7 på en ekstern disk. Denne disk kan kobles til Mac'en med Firewire eller evt eSATA (har et adapter til Expresscard-porten).

Vil dette virke i det hele tatt? Hvis ja, blir det sirup og vensentlig treigere enn hvis jeg brukte den interne harddisk?
medlem i 193 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav petrus764 » tor 03.11.2011 15:24

Nei.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav RNJ » tor 03.11.2011 20:54

Takk for svar. Fant også selv følgende skrevet av Apple:

You can use Boot Camp to install Windows on any internal hard drive, but not on an external hard drive.
medlem i 193 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav ColdFusion » tor 03.11.2011 21:45

Hvorfor ikke bare kjøre Win7 i Parallels? Fungerer alldeles glimrende! Du kan ha opptil flere Win7 maskiner kjørende samtidig om du vil, husk bare å oppgradere så mye RAM som det er plass til i din maskin...

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav cainlol » tor 03.11.2011 22:42

grunnen til at det ikke går er fordi biosemuleringen ikke tillater booting fra usb. man kan heller ikke starte linuxminnepenner

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav RNJ » tor 03.11.2011 22:59

@ColdFusion: Grunnen er at den interne SSD på 250 GB er full. Venter på at det kommer helt ny MBP med større SSD og så på løsningen med ekstern disk som en midlertidig løsning.
medlem i 193 måneder
 

Re: Windows på ekstern disk

Innleggav olucia » tor 03.11.2011 23:01

hvordan legger jeg in emner på forumet.. trenger hjelp med macen...:)
medlem i 149 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]