Boot Camp Problem

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Boot Camp Problem

Innleggav Eilert rygh » fre 04.11.2011 1:47

Hei! Jeg har et "jævelig" stort problem for å si det sånn!
Jeg hadde ikke fått med meg at Boot Camp 4.0 ikke støtta Vista og Xp.
Så jeg har jo da lastet ned Vista da, men jeg får ikke lasta ned drivere så jeg får
bytta tilbake til osx. Du må jo brenne den cden når du skal ta å botcampe og den har jeg satt inn og prøvd å kjørt, men når man trykker på Cden så kommer det opp en beskjed, Boot Camp krever at maskinen kjører Windows 7. Så mitt spørsmål er om jeg har noen som helst mulighet for å komme tilbake til osx. det er et fett om jeg må slette alt, bare jeg slipper alt dette tulle med vista og boot camp som ikke funker. Jeg får heller ikke opp noen spørsmål om jeg vil kjøre wndows eller osx når jeg starter maccen. Btw, jeg har Lion.

Vil helst bare formatere hele greia, og starte alt 100% på nytt! :bitchin:
medlem i 155 måneder
 

Re: Boot Camp Problem

Innleggav AndreasP » fre 04.11.2011 9:39

Hold inne alt når du starter maskinen, da skal du kunne velge oppstartsvolum:)

Om dette ikke løser problemet, gi meg beskjed så skal jeg prøve å komme med mer..

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Boot Camp Problem

Innleggav Eilert rygh » fre 04.11.2011 15:57

jeg har testet dette nå nettopp, men je ghar også lest litt og sett litt.
Så jeg ko mfram til at mit problem er at windows er satt som hoveddsik og at bootcam ikek er installert på windows fordi jeg trenger windows 7 for det. Tenker nok at jeg
må få installer en slag bootcamp gerie på windows, så jeg kan komme meg tilbake til osx? Trenger også å få fikset dette i løpet av helgen. :/
medlem i 155 måneder
 

Re: Boot Camp Problem

Innleggav petrus764 » fre 04.11.2011 16:07

Nei, du trenger ikke bootcamp-verktøyet i Windows for å boote tilbake til OSX.

AndreasP skrev jo hva du skal gjøre, hold inn høyre alt-tast når du slår på maskinen og hold den inne helt til bootmenyen kommer opp. Der velger du Macintosh HD. Når OSX har bootet går du i systemvalg - startdisk og velger OSX-partisjonen som oppstartsdisk. Så kan du åpne bootcamp-verktøyet og slette hele windows-partisjonen.

Hvis du mot formodning IKKE får opp osx-partisjonen i bootmeneyen når du holder inn alt, betyr det at du har klart å slette hele disken da du installerte windows. I så tilfelle må du reinstallere OSX.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Boot Camp Problem

Innleggav AndreasP » fre 04.11.2011 16:09

Skrev svar, men Petrus kom meg i forkjøpet.

Får du ikke opp OS X når du "alt"+"power" har du gjort så partisjonen ikke er gjenkjent som startdisk, enten slettet den eller ødelagt strukturen i partisjonen.

Brukte du Bootcamp-hjelperen til å partisjonere?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Boot Camp Problem

Innleggav Eilert rygh » fre 04.11.2011 16:17

Takk dere! Jeg har fått fkset det nå, trodde dere mente at jeg skulel holde alle knappene inne (i) men jo, min feil! er i osx nå :D
medlem i 155 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]