Win7 Bootcamp oppstart, tregt.

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Win7 Bootcamp oppstart, tregt.

Innleggav joarek » man 14.11.2011 4:11

Heisann. Jeg vil ikke si dette er et "problem" men mer et irritasjonsmoment.

Når jeg rebooter til Windows 7 partisjonen kommer det alltid opp en svart skjerm med et blinkene " _ " symbol. Dette varer i rundt et minutt (40 - 60 sekunder) også fortsetter oppstarten og alt fungerer som det skal.

Som sagt ikke det største problemet med dog irriterende å sitte å stirre på det hver eneste gang å føle at man kaster bort tid :-P
(Jeg har brukt Bootcamp flerfoldige ganger under tidligere "kattepuser" uten dette oppholdet, så nytt for meg).

Noen som har vært borti dette før eller har noen konkrete råd/tips? Jeg har ikke klart å søke meg fram til noe nyttig.

Specs om det er av hjelp:
iMac i7 3.4 GHz (27")
12 GB RAM
OS 10.7.2 (11C74)
AMD Radeon HD 6970M 1024 MB

Jo, også har jeg en Thunderbolt til HDMI adapter koblet til som gjør at windows 7 tuller litt med skjermoppløsningen (makser til 1920 vs 2560). Men problemet over skjer uavhengig om den er koblet til eller ikke mener jeg å huske.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Win7 Bootcamp oppstart, tregt.

Innleggav Gwog » man 14.11.2011 9:19

Samme her. _ står å blinker i ca. 20 sekunder. Hos meg begynte dette etter jeg installerte 64bit versjonen av Win7. Opplevde ikke blinkingen og den svarte skjermen under x86 versjonen.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Win7 Bootcamp oppstart, tregt.

Innleggav joarek » tir 15.11.2011 0:36

Takk for tilbakemelding. Da er jeg iallefall ikke alene om det :)

Ja, det er 64bit Win7 jeg bruker også. Noe jeg muligens burde ha skrevet i første post.

Jeg testet oppstart nå med Thunderbolt adapter frakoblet og det var likt, så har ikke noe med det å gjøre iallefall. Jeg timet også "oppholdet" til nesten nøyaktig 59 sekunder to ganger på rad. Så det virker som den venter på noe.

Er det mulig å starte opp verbose mode under Bootcamp?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Win7 Bootcamp oppstart, tregt.

Innleggav Gwog » tir 15.11.2011 0:51

Dette fikset biffen:


1. Put the Windows 7 installation disc in the disc drive, and then start your computer.
2. Hold down Option key till all available disks are displayed and select DVD. Press a key when you are prompted.
3. Select a language, a time, a currency, a keyboard or an input method, and then 4. click Next.
5. Click Repair your computer.
6. Click the operating system that you want to repair, and then click Next.
7.In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.

Type (these commands are safe)
Code: Bootrec.exe /FixMbr
Code: Bootrec.exe /FixBoot
Code: Bootrec.exe /RebuildBcd
*Press ENTER after each command.*
*Restart your computer.*

Win7 booter som en drøm hos meg nå.
Sjekk denne siden for mer info:
http://forums.techarena.in/technology-i ... 340170.htm

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron