Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav mortenkl » ons 01.08.2012 16:54

Er på utkikk etter et virtualiseringsprogram for å kjøre Windows og Linux på macbooken. Jeg er usikker på hva som er best av Parallels og VMware Fusion 4. Det er ikke snakk om noe veldig grafikk-krevende operasjoner.
medlem i 149 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav Sisten » man 13.08.2012 10:44

Har aldri prøvd vMware på Mac, men brukt Paralells i mange år, egentlig kun fordi jeg må koble opp mot hjemmekontoret via Windows. Det har fungert bra, har det meste av tiden hatt XP installert, nå W7. Jeg har byttet maskin, brukt flere forskjellige Macer etc i løpet av den tiden, og det har vært veldig greit å importere de gamle virtuelle maskinenen etc.
medlem i 176 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav MSg » man 20.08.2012 10:00

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe Parallels 7 nå, men testet den demoen og den klarte ikke å finne Bootcampen min med Windows 8 på. Er det noe jeg gjør galt? Jeg åpner Parallels, trykker på new og da får jeg ingen valg som sier noe som helst ang. Bootcampen.

http://imgur.com/ycRdx

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav petrus764 » man 20.08.2012 10:03

Du gjør ikke noe galt, det skal automatisk se slik ut.

http://kb.parallels.com/Attachments/179 ... _620px.png

Men jeg tipper det er fordi du kjører Windows 8, OSet er sikkert ikke støttet for å bootes fra bootcamp-partisjonen i parallels enda.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav MSg » man 20.08.2012 10:17

Godt, godt. Da venter jeg. Btw, windows 8 på den nye 2.6GHz Macbook Pro Retina med 16GB RAM går sykt smooth.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav petrus764 » man 20.08.2012 10:26

Jeg ville også ventet, siden Parallels 7 kom for snart 1 år siden vil jeg tro 8ern snart er ut døra. Parallels-gutta har en tendens til å spy ut betalte oppgraderinger relativt ofte, en versjon i året er vel normen.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav MSg » man 20.08.2012 11:55

Kan stemme det. Takk for tilbakemeldinger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav petrus764 » tor 23.08.2012 12:27

Da var 8ern annonsert, snakker om god timing. Uansett er det gratis oppdatering for de som har kjøpt v7 den siste tiden, så du kan vel trygt gå til innkjøp nå.

Det største problemet er vel prisen, pleier som regel å komme bundles med parallels i for langt lavere sum enn 80 euro (typisk 50 dollar el.l for en bundle med parallels + 4-6 apps til).

Nå spørs det jo om det kommer en slik pakke så kort tid etter annonsering/lansering av 8ern, men det kan være penger å spare ved å utvise litt tålmodighet.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Parallels 7 vs. VMware Fusion 4

Innleggav MSg » tor 23.08.2012 12:32

Kommer ikke før 4. september så må nok vente litt til i følge nettsidene deres. Gidder ikke å kjøpe en versjon jeg ikke for brukt selv om jeg får en versjon jeg kan bruke om en måned eller så. Da venter jeg heller :)

Prisen er ikke så ille, egentlig. Klart, jeg liker også best de bundelene.

Edit: vmware fusion 5 er lansert og støtter windows 8. La inn trialen nå og det fungerte glimrende. Blir nok til at jeg kjøper det når trialen er ute.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]