Windows XP på mac

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows XP på mac

Innleggav das952 » søn 23.09.2012 15:33

Hei.
Prøver og få til windows xp på en av de siste modellen til apple, på en macbook pro via bootcamp
men den vil jo i første omgang ikke la meg installere noe annet enn windows 7.
Så jeg har partisjonert via diskverktøy også bootet cden, da fikk jeg først en bsod, så jeg la med achi driverne på cden, da kom jeg forbi det og kom igang med installasjonen men så får jeg ny bsod hvor den så sier dette.

"at biosen ikke er fullstendig acpi kompatibelt"

noen tanker på hva man kan gjøre for å komme videre og helt i mål her?
medlem i 207 måneder
 

Re: Windows XP på mac

Innleggav Lukas » søn 23.09.2012 21:55

Hvis du kan bruke noen slanter på Parallels, er det en smidig løsning som jeg gjerne anbefaler. Selv har jeg hatt med den samme XP-installasjonen hele veien fra Parallels 3 (?) på en Whitebook med 10.5 (?) til en MacBook Pro med 10.8 og Parallels 7 (snart 8 ). Det har fungert finfint. XP via Bootcamp på nyere Mac-er er visst ikke bare bare.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Windows XP på mac

Innleggav hanharal » man 24.09.2012 0:47

Nyeste versjonene av OS X støtter ikke Windows XP i Boot Camp, kun Vista/7. Et gratis alternativ er å kjøre virtualisering med http://www.virtualbox.org.
medlem i 159 måneder
 

Re: Windows XP på mac

Innleggav das952 » man 24.09.2012 13:59

Hei.
Tak for svar, joda kan kjøre med feks parallels men det blir ikke en egen dedikert installasjon som via bootcamp!

nei den støtter vel ikke xp ut av boksen, men burde vel være mulig å få det til?
medlem i 207 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]