Hvilken måte er best....

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Hvilken måte er best....

Innleggav mac-guten » ons 26.09.2012 23:14

Hvliken måte er det best å kjøre Windows på macen?
Bootcamp ell paralells eller andre aplikasjon.

Er det forresten noen som har erfaring av å kjøre tunge windowsprogram via macen?

Jeg har ny retrinamaskin så den vil kansje kunne kjøre litt mer tunge oppgaver..

Ønsker å høre erfaringer rundt dette.
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav jerry.c.bush » ons 26.09.2012 23:59

Noen spesifikke programmer du lurer på?
Gjør det litt lettere å svare.
Et enkelt svar kan jeg uansett gi: Ved å bruke Bootcamp får Windows alle ressurser tilgjengelig. Ved å bruke Parallels deler Windows og OS X ressursene.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav mac-guten » tor 27.09.2012 0:06

jeg tenker 3d-program og/evt redigeringsprogram for video. Saken er at jeg kjøpte redingerinsprogram for video for et år siden som kostet litt og da hadde vært greit å fått brukt det også selv om macen er kommet for å bli..
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav tiboine » tor 27.09.2012 0:37

til de oppgavene ville jeg brukt bootcamp. Med parallels så vil du kjøre windows i halv fart. mer eller mindre. Og det har du ikke lyst til om du driver med 3d og video :)
medlem i 149 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav jerry.c.bush » tor 27.09.2012 9:42

Video redigering? Ville så absolutt sjekket ut FCP X da ja. Koster litt over 2000,- men er absolutt verdt pengene. Sleng på Motion og Compressor i tillegg så har du en fantastisk pakke til nettopp videobehandling. Alle programmer finnes i App Store.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav kurka » tor 27.09.2012 10:33

Jeg er ikke enig i at Parallels kjører Windows i halv fart. Jeg bruker Parallels mye og det er fint lite å utsette på hastigheten der. Men det er en generell betrakning da. 3D og video er jo selvsagt noe annet og det er trolig at forskjellen blir mer merkbar. Men det er jo en kraftig Mac det er snakk om, så det skulle vært fullt mulig å gi Windows rikelig med cpu og minne.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Hvilken måte er best....

Innleggav jerry.c.bush » tor 27.09.2012 11:13

Kan si meg enig der kurka. Har kjørt Windows gjennom Parllels i en årrekke og har lite og utsette på det. Men du får ikke utnyttet like mye av ressursene som ved å installere det via bootcamp. Jeg kjører ikke særlig krevende programmer gjennom Windows, det er et "musthave" program jeg kjører der stort sett da det ikke er laget for Mac OS X, samt en del spill som heller ikke finnes for Mac OS X.
Men om man skal ha mest mulig tilgjengelig ved kjøring av krevende programmer, som 3D som oftest er, så vil jeg anbefale BootCamp. Sjekk også kravene som blir oppgitt for nettopp det/de programmene du vil kjøre. Dette blir som oftest oppgitt på nettsidene til produsenten.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]