.exe på mac

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

.exe på mac

Innleggav olenils » tor 11.10.2012 10:34

Jeg sliter med å få åpnet exe fil på macen. Programmet er IKKE kjent, det er et underground blackhat program. Det starter fint på PC.
Jeg har prøvd Crossover, da skjer det ingenting etter jeg har trykket innstall.
Har prøvd paralell desktop. Da får ejg en error når jeg prøver å åpne filen.

Forslag tl hva jeg kan prøve?? <3
medlem i 157 måneder
 

Re: .exe på mac

Innleggav Nikoraisan » tor 11.10.2012 10:36

exe er for windows. du kan ikke åpne exe med parallels, da parallels ikke er et operativsystem. du må installere windows i en virtuell maskin i parallels, som du kan åpne exe inni.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: .exe på mac

Innleggav olenils » tor 11.10.2012 10:37

Ja. jeg har innstalert windows 8 i paralelles da :) Men error kommer der. Jeg er ikke helt dum :D
medlem i 157 måneder
 

Re: .exe på mac

Innleggav danibo77 » tor 11.10.2012 11:44

Sikker på at det fungerer på Windows 8?

Og en ting til: er det noe annet du installerte for å kjøre dette programmet på PC?

Windows i parallells = windows på PC, så om svaret er Ja på første og Nei på andre spm, så er det noe merkelig.

Bruker for øvrig ikke Parallells selv. Eide dette tidligere, men de krevde meg penger for en ny versjon da jeg oppgraderte til Snow Leopard. Da gikk jeg over til Virtual Box. Synes dette er like bra, og ikke minst gratis.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: .exe på mac

Innleggav olenils » tor 11.10.2012 11:55

TAkk for svar!
Programmet krever net_framework4. Eller nyeste hvertfall. Dette ble automatisk oppdatert av parallels når ejg prøvde å starte programmet for førte gang. Jeg har også prøvd å laste ned i ettertid, men får da beskjed om at net framework er innstalert.

Usikker på om det passer på windows 8. Det funker hverfall på windows 7.

Ang virtul box, må jeg da ha cd/usb med windows på eller ligger later VB det ned automatisk slik paralells gjør?
medlem i 157 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]