Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav FrankDrebin » tor 08.11.2012 23:57

På mine pc'er lager jeg alltid et speilbildeimage av harddisken etter jeg har installert alle mine programmer og gjort mine instillinger osv. Dette er utrolig kjekt da det bare tar noen minutter å legge tilbake ett image kontra installere alt på nytt etter systemkrasj, bytte av harddisk o.l. Til det har jeg brukt programmet Acronis TrueImage.

Nå har jeg nettopp installert Windows 7 på min iMac og ønsker å gjøre det samme, men det ser ikke ut til å gå, i alle fall ikke med Acronis True Image.

Noen som vet hvordan jeg kan få speilet Boot camp partisjonen?
medlem i 149 måneder
 

Re: Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav jerry.c.bush » fre 09.11.2012 0:13

Du kan bruke programmet Diskverktøy som ligger på Macen.
Eller du kan bruke programmet Carbon Copy Cloner til å lage en klone/Speiling av partisjonen din, eller hele disken om du vil. Et annet program som også er poppis er Super Duper.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav FrankDrebin » fre 09.11.2012 0:35

Det enkleste blir vel da å bruke Diskverktøy som allerede er på Mac'en. Jeg er dog veldig grønn på Mac, så om noen kan forklare hvordan jeg går frem, eller har link til en guide eller no, ville det vært fint.

Lurer også på om det er mulig å opprette en partisjon til på hardisken til bruk sammen Windows?

På mine pc'er bruker jeg alltid dele opp hardisken i to partisjoen, hvor jeg bruker den ene til Windows og programmer, og den andre til backup av filer. Kjekkest å gjøre det slik.
medlem i 149 måneder
 

Re: Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav Valotunk » fre 09.11.2012 0:40

jerry.c.bush,

ingen av forslagene dine kan lage en bootbar klone av en bootcamp partisjon.

Det kan derimot WinClone:

http://twocanoes.com/winclone/

Brukt med stor suksess ved flere anledninger.
medlem i 199 måneder
 

Re: Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav FrankDrebin » fre 09.11.2012 8:22

Jeg kjøpte WinClone og har lagd speilbilde av Boot Camp partisjonen og prøvd å legge det tilbake og det funket :-)


Det jeg stusser litt på er at jeg ikke fikk noe serial-key til programmet, men det funket for det. Er dette normalt?
medlem i 149 måneder
 

Re: Lage speilbildeimage av Windowsinstallasjon

Innleggav jerry.c.bush » fre 09.11.2012 22:07

Det kan enkelte ganger være at man bare får en nedlastingslink som er personlig for det kjøpet du har gjort. Det kan være at dette har vært en sånn om du fikk en link på e-post.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]