Windows 7 og antivirus?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows 7 og antivirus?

Innleggav Bjornei » tor 10.01.2013 23:42

Jeg kjører omsider Windows 7 på min iMac gjennom Parallels 8. Får da tak i et program som bare finnes for Windows. Det kan jo bli flere, men sikkert ikke mange. Jeg ønsker meg oppgraderte synspunkt på behov for antivirusprogram. Har lest både her og andre steder om hvor unødvendig det er å tenke antivirus og mulig rensing på Mac. Men er det fortsatt slik? Det er jo tross alt snakk om å kjøre Windows.
medlem i 197 måneder
 

Re: Windows 7 og antivirus?

Innleggav petrus764 » fre 11.01.2013 0:11

Maskinvare har ingenting med programvare å gjøre i denne sammenhengen, mac = osx når det er snakk om programvare.

Hvis du bare skal bruke windows til en spesifikk oppgave går det nok fint uten, men du får jo MSE gratis fra ms, så hvorfor ikke.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Windows 7 og antivirus?

Innleggav Bjornei » fre 11.01.2013 11:12

petrus764 skrev:Maskinvare har ingenting med programvare å gjøre i denne sammenhengen, mac = osx når det er snakk om programvare.

Hvis du bare skal bruke windows til en spesifikk oppgave går det nok fint uten, men du får jo MSE gratis fra ms, så hvorfor ikke.


Takk for svar fra deg også. På en eller annen ubevisst måte sendte jeg to like forespørsler i går. Dumt, men sånn blei det.

Greit med oppstramming av formuleringer. Så meg litt rundt og vurderte i farten Bitdefender, Kaspersky og Norton. Takk for tips om MSE. Har lasta ned og installert dette isteden.

Liker egentlig ikke disse fremmedelementa på Macen/OSX og håper ikke de vil lage noe krøll i en ellers veldig grei Mac-verden.
medlem i 197 måneder
 

Re: Windows 7 og antivirus?

Innleggav T.B.Hansen » fre 11.01.2013 11:20

Virus i Windows vil ikke påvirke Mac OS eller Mac-programmer.

Parallels er et Mac-program, og du behandeler det som andre Mac-programmer: Holder det oppdatert, og sørger for at alle systemtillegg, valgfiler etc blir slettet når du en dag kvitter deg med det.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Windows 7 og antivirus?

Innleggav Bjornei » søn 13.01.2013 11:51

T.B.Hansen skrev:Virus i Windows vil ikke påvirke Mac OS eller Mac-programmer.

Parallels er et Mac-program, og du behandeler det som andre Mac-programmer: Holder det oppdatert, og sørger for at alle systemtillegg, valgfiler etc blir slettet når du en dag kvitter deg med det.


Takker. Har aldri kjørt noe Windows-relatert på mine Macer før, og blir vel lettere forvirra når jeg nå (liksom) kjører et Windows-program. Skal nok ikke bli noen vane. Skal også passe på at Parallels til enhver tid er oppgradert. Veldig greit å installere å bruke, forøvrig, og veldig god kundetjeneste. Med Boot Camp blei det forresten bare tull her.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]