Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav torkelhh » ons 23.01.2013 15:43

Hei.

Kjører Mountain Lion på en iMac (høst 2011). Tenkte bruke Bootcamp for å installere Windows7, men forstår support hos Apple (http://support.apple.com/kb/HT1461?viewlocale=no_NO) dit hen at det kun er mulig hvis man har en fullverdig Windows7-plate... Selv har jeg bare oppgraderingsversjon av Windows7, og fullversjon av Vista fra tidligere, og det er ikke aktuelt for meg å kjøpe en Windows7-lisens for å få dekket det ytterst sporadiske behovet for å kjøre Windows.

For jeg har forstått dette riktig, og det er ingen omvei å ta som kan få dette til å virke med det jeg har?
medlem i 134 måneder
 

Re: Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav Nikoraisan » ons 23.01.2013 16:20

Kjør install av W7 uten å skrive inn kode overhodet. "Oppgrader" så den W7-en ved å kjøre installasjonsprogrammet på nytt. Da får du aktivert oppgraderingslisensen.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav HenrikWL » ons 23.01.2013 16:39

En annen mulighet er jo også å installere Vista for så å bruke Win7 oppgraderingsplata til å oppgradere etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav Nikoraisan » tor 24.01.2013 1:18

Apple har visst kutta støtte for Vista i Boot Camp.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav torkelhh » tor 24.01.2013 1:53

Ja, Vista støttes kun av eldre OS. Men din strategi med å kjøre installasjon først uten kode, deretter oppgrader funka som smør. Tusen takk!
medlem i 134 måneder
 

Re: Windows7-upgrade fra Bootcamp?

Innleggav HenrikWL » tor 24.01.2013 10:31

Nikoraisan skrev:Apple har visst kutta støtte for Vista i Boot Camp.


Det visste jeg ikke. =-O

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron