Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav Alpejohn » søn 27.01.2013 12:21

Hei,

Bestemte meg for og installere win7 64bit med bootcamp på min mbp mid 2010 med siste versjon av mountain lion.
Har ikke hatt annet en problemer fra ende til annen. Når et problem dukker opp, har jeg klart og løst det, så kommer et nytt, løst det og det kommer et nytt og slik har det fortsatt.

Nå har jeg ENDELIG fått laga en bootbar usb, starta installasjonen, formatert partisjonen bootcamp men dritten sier "the computer's hardware may not support booting to this disk" og nekter og installere.

Nå har jeg søkt og søkt på google, men har ikke funnet noe enda, og jeg er nær og gi opp. Har vel fukka opp hele hdd også med masse partisjoner uten grunn.. Angrer egentlig litt på at jeg starta på hele greia.


Håper noen har et tips! :)
medlem i 162 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav jerry.c.bush » søn 27.01.2013 14:05

Hvorfor ikke bare installere virtuelt via et program som feks Parallels Desktop?
Det går så det suser og der er veldig enkelt å installere Windows via det. Også om man vil installere diverse Linux eller annet moro så gjør man også det via dette. Selv har jeg Windows XP, Windows 7, Windows 8, Linux Mint, Ubuntu og Chrome OS installert via Parallels. Samt at jeg også bruker det til å teste mange andre typer operativsystemer.
Absolutt anbefalt å teste ut.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav Alpejohn » søn 27.01.2013 21:31

Hei,

Takk for tipset!
Fikk det til til slutt, måtte nappe ut minnepennen før jeg trykte installer helt i starten.
Nå virker det vertfall.

Tenkte faktisk på dette paralells, men så for meg at det kanskje var litt treigt, krevde mye resurser når du kjører alt samtidig osv? :-)
medlem i 162 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav jerry.c.bush » søn 27.01.2013 21:38

Har kjørt Parallels i mange år og det er veldig deilig å ha "det beste" fra "alle" operativsystem innen rekkevidde med et par klikk.
Men som du også sier så krever det mer enn å bare kjøre et operativsystem i gangen.
Men Ram gjør susen der. Har 16GB og det er kjekt, men bare 2GB eller 4GB til Windows alt etter hva jeg skal gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav Alpejohn » søn 27.01.2013 23:53

Maskina mi har 8gb :)

Fikk installert paralelles 7 i sta, og fikk opna installasjonen fra bootcamp automatisk.
Så en video på youtube der han bare sweipet mellom win og osx, hvordan får jeg til det? :-D
medlem i 162 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav jerry.c.bush » man 28.01.2013 0:17

Da setter du Windiws i fullskjerm så kan du sveipe mellom med tre fingre... Tror jeg det var... Bruker Magic mouse her.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav refraction » man 28.01.2013 3:56

Vær obs på div ting med Win som kan/vil skje :

a) Om du registrerer Win lisensen så låses den mot den aktuelle maskinvaren.
b) Windows ser ren Mac (bootcamp) som en annen hardware enn Parallels så om lisensen er brukt under bootcamp vil Win tro det er ny maskin om den kjøres i Parallels.
c) Laste en bootcamp innstallasjon inn i Parallels så tror Windows igjen det er ny maskin og krever evt ny lisens.

Om du skal bruke Windows til å spille så bruk bootcamp istedet for parallels, bedre ytelse.

Ellers er vmware/parallels hendig og fungerer greit til det meste.
medlem i 137 måneder
 

Re: Hvor mye problemer skal man møte på ved installasjon av Win7

Innleggav Alpejohn » ons 30.01.2013 0:56

Prøvde paralells, men syns det var greiest og bruke bootcamp :)
Har ikke behov for og switche frem og tilbake likavel, er mest for å kunne bruke visse program som ikke funker på osx. Kan være greit og ha muligheten liksom. :)
medlem i 162 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]