Windows 8 via setup.exe

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Windows 8 via setup.exe

Innleggav mornings » tir 12.03.2013 22:22

Hei!

Har hatt windows xp på macen min via Bootcamp før, men ønsker nå å få windows 8 på den. Klarte i all dumhet å slette windows partisjonen da jeg skulle prøve å få innstalert windows 8. Nå er det slik at jeg har kjøpt og lastet ned windows 8 som en setup.exe fil. Hva er da den greieste måten å få innstalert dette på? Må jeg reinnstallere windows xpen igjen (for den har jeg på cd) for så å kjøre setup.exe filen til 8ern i xp? Eller det en annen måte som gjør det enklere å innstallere 8ern uten å måtte gå via windows.
Takk for svar! :-) :-)
medlem i 194 måneder
 

Re: Windows 8 via setup.exe

Innleggav slæsk1 » tor 14.03.2013 18:14

Da må du nok gjennom en ny XP installasjon først. Men må spørre, hvorfor i all verden har du kjøpt Windows 8 som exe? Hvordan har du i det hele fått det til? Trodde man bare kunne kjøpe digitale kopier eller DVD'r i butikken.. Lykke til. Sett opp ny bootcamp partisjon og installer på nytt. Send meg PM om du trenger hjelp
medlem i 138 måneder
 

Re: Windows 8 via setup.exe

Innleggav petrus764 » tor 14.03.2013 19:16

Microsoft selger oppdateringer til Windows 8 som kommer i form av .exe, litt som når man kjøper OSX via app store.

Uansett, det enkleste må vel være å laste ned en ISO av Windows 8 fra et annet sted, velg rett versjon og bruk cd-nøkkelen du har fått fra MS. Alternativt kan du hive inn xp på nytt også oppgradere med exe-filen.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Windows 8 via setup.exe

Innleggav slæsk1 » tor 14.03.2013 19:23

Jaok, da lærte jeg noe nytt idag også :) Teit av MS å levere som exe syns jeg.. men men.. :)
medlem i 138 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]