Problemer med bootcamp partisjon etter Disk verktøy trøbbel

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

Problemer med bootcamp partisjon etter Disk verktøy trøbbel

Innleggav Apple xxx » ons 24.07.2013 16:07

Jeg har en MacBook Pro 15 mid 2010. Der har jeg en Mac og en Windows partisjon. Etter at jeg etter at jeg hadde brukt Windows sitt diskverktøy og deretter åpnet Apple sit diskverktøy, kunne ikke Windows partisjonen leses riktig i Mac OS X Lion. Derfor kjørte jeg en vertifisering og repair fra diskverktøyet i Mac Os X. Det førte til at partisjonen forsvant.

Nå har jeg klart å gjenopprette Windows partisjonen med alt innhold. Jeg har også kjørt chkdsk fra WIndows-DVDen og den har reparert feil på disken. Jeg har brukt rEFIND for å gjenopprette hybrid MBRen som kreves for Windows.

Windows-DVDen finner installasjonen, Mac Os X kan lese den, men når jeg prøver å starte den får jeg en feilmelding som sier at disken ikke kan leses. Jeg har prøvd å bygge opp BCDen og MBRen på nytt, men feilen er der fortsatt.

Jeg tror kanskje at feilen kan være relatert til korrupte tillatelser. Er det non som har noe forslag?

Takk for all hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: Problemer med bootcamp partisjon etter Disk verktøy trøbbel

Innleggav T.B.Hansen » ons 24.07.2013 18:31

Jeg må si at jeg er litt forvirret over hva du egentlig har gjort? Har du kjørt Mac Diskverktøy på Windows-partisjonen?

Dette er jo to ulike diskformater, og to ulike operativsystemer. De skal ikke blandes. Du kan ikke fikse Windows-problemer fra Mac OS, men jeg er sikker på at du kan gjøre en del skade...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Problemer med bootcamp partisjon etter Disk verktøy trøbbel

Innleggav Apple xxx » ons 24.07.2013 18:58

Jeg åpnet disk verktøy i Mac Os X. Der var bootcamp partisjonen vist som 3 forskjellige partisjoner. Da prøvde jeg å reparere hele disken med Diskverktøyet. Da forsvant Bootcamp partisjonen. Partisjonen er nå gjenopprettet, men Windows vil ikke starte.


EDIT: Kunne noen med Bootcamp skrive inn resultatet fra "print" kommandoen fra fdisk? Ser ut som at Windows mangler i lista hos meg. Ser bare EFI partisjonen og Mac partisjonen :-!

EDIT: MBRen på Macen sier at Bootcamp partisjonen er på 176 gb, mens GPTen sier 189 gb =-O

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron